Årets mörkaste...



.... natt, Lucia natten är det idag.
Kl 9.15 var jag idag på det allra, allra sista lussefirandet i skolan för oss.
Nästa år går han i högstadiet så nå mer lussefirande blir det inte på Viktoriaskolan.

Ett mycket fint, väldrillat musikframträdande.
Då det var det 3e lussandet (tror jag..) för dagen så blev det nog lite för mycket för den unga Lucian för hon började staka sig när hon skulle läsa vers o sen fick hon snabbt ledas ut.
Hon höll på å tuppa av.. :)

Därefter körde jag in till the big city, Kalmar.
Flängt i å ur affärer å då har jag ändå bara hållit mig till 2 stora köpcentrum i utkanten men jag har fått tag på allt på listan så nu e det klart !!
Nu ska dom bara slås in oxå men det gör jag senare..

Nu ska jag vila en stund o läsa dagens tidning för det hann jag inte imorse.
Mitt i allt morgonbestyr fick jag ge mig till gymmet o släppa in hantverkare.

Middag idag blir köttfärssoppa o quesedillas med skinka, ost o soltorkade tomater o sen till gymmet för lite "jobb".

HA EN BRA LUSSEKVÄLL !!

Kommentarer

  1. Jag slipper allt vad lusse heter numera, ganska skönt.
    Är ledig i dag så jag blir hemma o "grejar" har en lammtjälknöl på gång.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Hoppas din kväll på jobbet är trevlig!/Mormor

    SvaraRadera
  3. Jag var på L's fina luciafirande i kyrkan - otroligt vackert!!

    Kramar i kylan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg