Ikväll....


.. ska jag gå på min allra, allra sista julavslutning i kyrkan.
Lite vemodigt faktiskt...
Om en dryg månad har jag inga "barn" längre, bara tonåringar o en vuxen dotter.
I högstadiet så har dom avslutningen i skolan.
Sommaravslutningen hålls uppe på slottet.
Ofattbart vad tiden sprungit iväg...

Gårdagen passerade med fortsatt julstädning o lite pynt.
Ska fortsätta idag med barnens rum så jag bara har golv o toalett kvar imorrn, sen får det vara.
Klädde min lilla "julgran" igår med slinga o glitter, så rasandes fin såå :)

Pappa kom hem igår fr sjukan men jag har inte pratat med honom än.
Italienskan landar imorrn eftermiddag på Kastrup men hon stannar 1a natten hos moster i Lund, sen åker hon halvvägs hem (till Karlshamn) o stannar där hos en fd klasskompis o sen åker hon med sin moster på lör när det kör förbi för att åka hit.
Det är mycket som ska hinnas med de få dagar hon är hemma o logistik som ska klaffa :)

Hej å hå, ingen stress, allting på en gång....

Ang dubbelmordet på no.Öland..
Det var ju den 4e branden på några år..
För några år sen så mördades ett par i 70 års åldern där man sen tände på för att dölja spåren.
Hennes son greps, åtalades men friades av Kalmar tingsrätt.

Ett mycket avlägset hus upptäcktes när det i stort sett bara var aska kvar o även där fann dom en man i resterna.
Den gg kunde dom varken fastställa dödsorsak el brandförlopp så det förblev ouppklarat.

Ytterligare ett hus har brunnit men den gg fanns ingen person i resterna.
Om det var anlagd el ej vet dom väl inte i dagsläget.

Tidigare i höst så var det en man som omkom i en brand men där misstänkte man sängrökning då mannen var handikappad så det är klassat som olycka.

Å så detta nu...
Jag kan säga att jag är glad att jag inte bor i ett hus på no.Öland..
Även om det funnits hot med i bilden så vet man ju aldrig..

Såg 2a avsnittet av "Morden i Sandhamn" igår..
Själva mordhistorien är väl inte så uppseendeväckande, fokus ligger väl mer på relationerna mellan de inblandade men jag tycker den är bra.
Sista avsnittet är ikväll...

Men nu är det frukostdags....

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Haha läste " tolv toaletter" istf "golv och toaletter" tänkte att du nog måste bo i värsta slottet! Gillar också Morden i Sandhamn. Kram

    SvaraRadera
  2. Ska se morden i sandhamn ngn gång i jul, har spelat in dom.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Det är alltid läskigt när det brinner i närheten och man inte vet om det är anlagt eller inte. Så var det för oss här i somras, två hus brann ner under sommaren. På mindre än en kilometers håll från bokcaféet, båda två.

    SvaraRadera
  4. Såg första avsnittet igår och haar precis sett det andra nu.... längtar till det börjar ikväll. En bra serie och hittills så har man sluppit allt överdrivet våld, vilket jag gillar. Nu ska jag städa lite....
    Ha det bra! : )

    SvaraRadera
  5. Vad sorgligt det är när det är sista gången man går på julavslutning i kyrkan.
    Ja du! Nu har vi inga små barn längre...
    Jag har alltid tyckt att jag har varit en bra och till och med en fantastisk mamma. (Blink) Men nu när min äldsta dotter är 19 och min yngsta 17 så är det inte alls samma sak.

    SvaraRadera
  6. Glömde ju skriva Kram...
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg