Onsdag...

.... har det blivit i veckan..
Vaknade till en kall, krispig morgon !!

Gjorde mig en riktig vitaminboost till frukost, en smoothie med banan, apelsin o loppfrön, toppad med lite havrekärnor.
Nu är apelsinerna riktigt fina så man får passa på !!


Solgul smoothie:

2½ dl havremjölk, mjölk el yoghurt
1 banan
1 apelsin
2 msk loppfrön 
(heter eg psylliumfrön men kallas loppfrön..)
1 msk havrekärnor

Häll mjölk el yoghurt i en mixer, skala banan o apelsin, ta bort så mycket vitt på apelsinen som möjligt o skär i småbitar. Ha i loppfröna o mixa ordentligt.
Häll upp i högt glas o toppa med havrekärnorna.

Har kört ett pass pulsgång o skrotat lite på gymmet o tagit en varm dusch.
Jag körde biceps, triceps, axlar, bröst o rygg.
Om en stund ska jag göra en kalljäst Rågrussinbulledeg som ska jäsa länge.
Under tiden ska jag följa med tonårstjejen till VC o få sin sista spruta vaccin.
För det vååååååågar hon inte själv..

Märkligt... för de första 2 sprutorna har jag INTE varit inblandad i.. :)

Sen har jag svarta överblivna bananer i skåpet så det får bli en Mjuk pepparkaka med banan i..
Recept kommer senare el imorrn..

Gick ju en runda på staden igår i det ymniga snöfallet..
Gick förbi en av de lokala blomsteraffärerna o dom hade så mycket fint.
Så det blev lite pyssel o knåp när jag kom hem..



Men nu ska jag ha nåt å äta....

HA EN BRA EFTERMIDDAG !!

Kommentarer

  1. Tycker absolut att du skall ta dig något att äta! Och den där smoothien såg fantastisk ut!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vitaminbomb. Mamma är galen i sådana där "loppfrön". =)Bra för allt möjligt.

    Jag avundas verkligen ditt friskvårdande. Hur det än är så tar du väl hand om din kropp och det har nog räddat dig från mycket som kunnat varit värre om du inte gjort det. Jag skulle behöva friskvårda mig själv så där. Visst, jag tränar med stalljobb men det är ett slitage. Och jag vill bada hett och basta...

    Kram. =)

    SvaraRadera
  3. Låter som du har fullt upp, hahaha jasså hålla handen vid spruta. (ibland blir de små)
    ha de Fia

    SvaraRadera
  4. Trolltider och Dieselråttorna.... de finns här hemma och ibland åker de på.... Då blir det mys : )med dottern : )

    Loppfrön : ) det har jag tänkt köpa men det har aldrig blivit av.... NU ska jag...
    Ha det gott!
    Kram
    Ps... fint pyssel : )

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg