När Juldagsmorgon...



.... glimmar...

Så glimrande är den inte idag i tövädret...
Då var julafton över med god mat o klappar.
Mina innehöll bl a boken om Lasse Stefanz o den nya dvd:n, "Ingen dans på rosor..".
Ett rött längre linne med bred resårkant nedtill, blir fin på nästa dans~~

Av "italienskan" fick jag en halv biljett till Sicilien.. :))
Så jag får väl skrapa ihop den 2a halvan oxå så jag kan åka ner där när det blir lite varmare.
Nu har dom ca +15 så det är inte illa men gärna svensk sommarvärme..

Fick ett sms med okänd avsändare igår... :))
Efter ett par turer så var det en gammal dansvän som hörde av sig, hans nr hade nog fallit bort i min nya tele....
3 år sen vi sågs "live" o säkert 1½ år sen vi hördes av sist så det var verkligen roligt..
Tyvärr bor han uppe i Hälsinglandsskogen å tågbiljetterna kostar en förmögenhet men så är det..

"Italienskan" drog iväg en stund innan 9 imorse till en fd klasskompis i Blekinge, gick bara 2 bussar idag.
De yngre barnen är hos sin pappa så jag är ensam.
Lite frukost till att börja med, kanske tar ett pass på gymmet senare.
Jag ger mig inte ut på nån dans ikväll, har stått tillräckligt många ggr i kö en Juldagskväll o frusit..
Dessutom är det amatörernas afton, en fylla som är hemsk.. 

Kanske jag går bort till nya krogen i stan, bara för att träffa lite folk..
Annars händer nog inte mycket...

HA EN SKÖN JULDAG !!



Kommentarer

  1. Det töar här också... Känns nästan som snön och allt det juliga bara var en fasad och nu krackelerar den...
    För står din känsla om gårdagen. Det är många känslor under samma "tak" för dig. Frågan är hur många som egentligen känner dom "rätta" julkänslorna och nöjdhet och ro på julen?
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jaha du fick en biljett minsann. Här i Mora är det -5 i alla fall. Och grått. Inga större ovationer.

    SvaraRadera
  3. Jahapp - här har också snön regnat och stormat bort. Nästan helt..

    Det låter som om du hade en fin jul du. *ler* Härligt! Hoppas även juldagen blev trevlig..

    Kram

    SvaraRadera
  4. Här toar det inte, det snöar å inte lite heller.
    Det tycks aldrig ta slut!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg