Tråktisdag...

.... är det denna gråa dag.....
Förvisso har ett tunt lager snö kommit under natten som lyser upp tillvaron lite men iaf..

Lite julstök jobbades undan igår men nåt pass på gymmet hanns inte med..
När passet började parkerade jag bilen på min parkering.. :(
Köket tvättades o skafferiet fick sig en snabbstädning.
Välbehövligt ef allt bak som varit sista veckan.

Årets "julgran" införskaffades...

Med en ljusslinga med microlampor o lite glitter så får den agera "julgran" i år.
En "Ellwood", garanterat barrfri o den doftar ljuvligt, lite granliknande....
Så sparsmakat julpyntat som det blir i år har jag aldrig haft det.
Men känslan finns inte riktigt i år...

Jobbade ju ensam på gymmet igår för 1a gg.
En hiskelig ström av folk, både befintliga medlemmar o såna som ville ha genomgång o "prova på pass".
Körde fast mig å det grövsta i datorn men löste det med att radera allt o börja om.. :)
Men man lär sig när man får sitta o pilla själv..

"Morden i Sandhamn" började ju igår igen.
Jag såg förra omgången o jag tyckte den var bra.
Bedövande vacker miljö i skärgården o jag gillar Alexandra Rapaport som skådis.
2a delen sänds ikväll o 3e imorrn kl 21.

Men det är tyvärr inte bara i tv:ns värld som det är ond, bråd död...
I fre morse så skedde vad dom misstänker är, ett dubbelmord på no.Öland + en hund.
Ett garage stod i ljusan låga o när branden var släckt så fann dom kropparna av 2 pers o en hund.

Jag var mycket välbekant med paret som misstänks ha mördats, en gg i tiden.
Både italienskans pappa o exmaken har jobbat på hans fiskebåt o de var gäster på mitt bröllop.
Han var den allra, allra första gäst som anmälde sig till bröllopet bl a.
Dom misstänker ev öststatsinblandning i morden då han var inblandad i inte helt lagliga affärer för x antal år sen..

Pappa ska göra ett arbetstest idag på cykel o sen får han kanske åka hem.
Dom har inte hittat nåt direkt fel på hjärtat s a s.

Dagen har börjat med frukost, sååå gott med nyrostad müsli till frukost.
Rostade en sats igår morse då burken var helt tom.
Ska baka upp den sista lilla biten av pepparkaksdegen idag då tonåringen inte har dykt upp än.....

Ska fortsätta med julstöket sen, ska damma allt idag..
Såååå bloody bååååååring...
Men nån gg måste man göra det oxå..

HA EN BRA DAG !!!






Kommentarer

  1. Jesses!! Taaala om att det är på " Ö'a " det händer saker..
    Vilken ryysare.. hojojoj.
    hoppas pappas test gick fint ialla fall..
    Du behöver lite booor.. idag tycker jag...
    Maama mia... o Goo Juul..

    SvaraRadera
  2. Usch så skrämmande otäckt. Hoppas dom hittar gärningsmannen.
    Julstök, här stökas ingenting. Ganska så skönt det med.
    Barnen ska ju fira jul hos sin pappa i år och jag har ingen energi att lägga på sånt "onödigt". Själv blir jag hämtad några timmar på julaftonen av min Pappelino så jag behöver inte ens köpa hem julmat.
    Lycka till med stökandet!
    Kram

    SvaraRadera
  3. läste vad som hade hänt på Öland - riktigt otäckt.
    Jag följer den serien och väntar på näsra avsnitt i kväll.
    Hoppas testet med pappa gick bra.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så otäckt med mordbrand. Tänk de stackare som hittade dem.
    Jag tittade idag på Morden i Samdhamn, spelade in gårdagens. Gillar den skarpt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Har spelat in sandhamn o ska göra så o se alla senare. Vi var i Sandhamn i somras o det är kul att känna igen sig när man tittar.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  6. Otäckt med mordet. Usch.

    Hoppas det ordnar sig med din pappa. Och du har mer julgran än vad jag har. Funderar på att plocka in lite ris i alla fall och sätta i en kruka. =)

    SvaraRadera
  7. Det var ingen dum julgran. Otäckt med morden. Tiden den är ur led.

    SvaraRadera
  8. En sån julgran skulle funka hos oss oxå. Ungarna vill inte ha nån gran, men nått att lägga klapparna vid vill de ha...

    SvaraRadera
  9. Hoppas det blir bra med din pappa! Och du - jul blir det hur som helst. *ler* Eller, rättare sagt, den 24 kommer och går. Precis som vilken annan dag som helst.

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg