Nu grönskar det i dalens famn,
nu doftar äng och lid.
Kom med, kom med på vandringsfärd
i vårens glada tid!
Var dag är som en gyllne skål,
till brädden fylld med vin.
Så drick, min vän, drick sol och doft,
ty dagen den är din.
Långt bort från stadens gråa hus
vi glatt vår kosa styr,
och följer vägens vita band
mot ljusa äventyr.
Med öppna ögon låt oss se
på livets rikedom
som gror och sjuder överallt
där våren går i blom!

Ja, aldrig har väl en text varit så passande som nu....
På bara några dagar så har det fullkomligt exploderat i träden av grönska.
Den vackraste grönska som finns, denna ljusa, skira gröna färg som ger hopp om en ljus o härlig tid.

Tyvärr för mig, mycket stress oxå men kanske det blir annorlunda i år.
Inte för att stressen minskar men jag trivs på jobbet.
Kan vara hur trött som helst när jag åker dit men där försvinner tröttheten som i ett nafs.

Jag försöker njuta så mycket jag bara kan av den lediga tid jag har under sommaren o ska göra även i år. Det är surt att behöva försörja sig på sommarjobb när man snart är 45 år men vad gör jag??
Man missar mycket socialt, kan inte åka till t ex Malung o dansbandsveckan som många härifrån gör. Man blir utanför på så vis.... Jag får nöja mig med det som finns på hemmaplan el dess närhet, så är det bara. 

I år är det dock bättre än någonsin tack vare en person i Bghm's kommun. Fd ägaren till Guntorps Herrgård har blivit en drivande nöjesgeneral för Bghm o det behövdes sannerligen.. Han har många kontakter o värnar om oss i mitten av livet o inte bara ungdomarna.

Men på sön är det DANS~~~~ 
DK Spinnrockarna har avslutning i Kalmar o Kindbergs spelar!!
Dom är precis lika bra som Sannex så jag hoppas på en kanonkväll !! 
Bra tid oxå, 18-22 både för mig o barnen som är hemma.

Idag blir det inte så mycket, ska njuta av min lediga dag. Underbart att kunna göra det o att det inte är en dag bland alla andra lediga dagar. Ska bara dammsuga o torka köks o hallgolv nu, hon löper ju o det kommer en dropp här o där även om hon är mycket duktig på att hålla rent ef sig. 

Sen blir det sol på balkongen, har inte solat på hela långa svinkalla april. 
Ska ju bli kyligare igen sägs det....... :(

HA EN LJUVLIG MAJDAG!!

Kommentarer

  1. Åh, min favoritvårvisa :-D

    SvaraRadera
  2. Underbar visa och text!! Här är det kyligt men snart snöfritt och solen skiner. Ha en fin kväll. kram

    SvaraRadera
  3. Ohh, nostalgi! Den låten har jag sjungit andrastämman på på ett flertal uppvisningar i min ungdom... Nu kvittrar jag glatt på, den sitter i ryggmärgen fortfarande!

    SvaraRadera
  4. Jaaa njut av din ledighet vetja :). Vet du, jag har "sett" otroligt mkt saker i förväg sedan jag varit liten men kan inte frammana ngt utan isf kommer det till mig. Intressant men ibland lite läskigt :). Tack, håll tumme gör mig... Vill verkligen att behandling skall ge gott resultat :). Fin kväll :) !!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Med vår - sol och maj..

    Förstår att det känns fånigt med sommarjobb.. Men du - du verkar ha fått världens bästa "sommarjobb"! Kan tänka mig att det är rätt kvinna på rätt plats...

    SV: Tusen tack för tipset ang. munsårs/herpesvirus medicinen.. Har just nu ett megautbrott.. *suck*

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg