Totally...

...har jag varit hela eftermiddagen!!
Migränhelvete....... :(
Inte så konstigt kanske...

Har sovit väääldigt lite inatt oxå, bara vakna, somna, vakna, somna, vakna...
Fr 2 tiden o framåt...
Klev ju upp strax ef 6 imorse, åt frukost, klädde mig, ut med lilla Hjärtat o sen ge henne frukost o sen till Kalmar.
Träffade 2 av de ambulansmän som var hos honom förra lördagen, det hade dirigerats TVÅ ambulanser dit. Har dom möjlighet vid såna larm så åker 2 bilar för då jobbar dom effektivt alla på en gång.
De intuberade honom, fortsatte med hjärtkompression, gav honom mediciner som är effektiva om det finns antydan att det vill starta men tyvärr...
Efter 22 min så gav de upp, då hade hjärtat inte visat några som helst tecken på att vilja kicka igång.
Det hade inte visat någon som helst aktivitet på EKG-apparaten, det var bara ett rakt streck---------

Dom var helt underbara dessa ambulansmän, så vänliga o förklarade allt så även en vanlig fåne kunde fatta... typ jag...
Tiden är ju emot i ett sånt fall, för varje minut som går minskar chansen med 10% så ef 10 min är det i stort sett kört.

Åkte vidare till hans lägenhet, hittade ett täcke till, till lilla Hjärtat men jag måste tvätta det först. Huvudvärken började på vägen in o blev ju inte bättre tyvärr trots att jag tog treo.
Tog en snabbfika på CG
Macka
Cola
En kaka
--------------
30 kr!!

Åt samma igår på ett innefik i stan, SJUTTIFYRA JÄVLA SPÄNN!!!!!!!!

När jag kom hem så gick jag ut med henne så hon fick kissa, sen tog jag en Sumatriptan (migränmed..) o la mig o jag har legat i 3 timmar.
Sovit större delen av tiden, jag blir lite groggy o trött av medicinen o trött till tusen var jag innan...

Fick ett nytt utbrott av jävla rabies igår... grrrrr......
15 dagar sen jag slutade förra behandlingen..
Inte så svårt att fatta att det är utlöst av chock/mental stress....

Nu ska jag tvätta hennes täcke o sonen kom hem skolan, dags för mammavecka igen.
Vad jag har saknat honom/dom..
 Nu måste vardagen börja rulla på med att barnen ska vara här de dagar de ska, middag osv...
Ännu bättre om jag kommit ihåg att handla hem mat oxå...

Tonåringen har storstädat pappas hus idag på Operation Dagsverke.

Om jag orkar ska jag tvätta min bil ikväll, den är fullständigt, totalt sprutlackerad av FÅGELSKIT!!! :(
Kan ta mig faan undra om det är hästar som är ute o flyger med tanke på mängden.. :(

HA EN GO' AFTON!!



Kommentarer

  1. Nej inte konstigt att migränen kom...
    Valerina natt kanske kan va ngt. Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att migränen kommer, den kommer alltid när den är som minst önskad. Skickar smärtlindring, styrka och värme!

    SvaraRadera
  3. Inte konstigt att migränen kom....så är det för mej med;(
    Skickar varma kramar...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg