En lång dag....

.. har det varit men nu är jag hemma..

Att jag dessutom inte direkt sovit sen 2-halv 3 inatt gör inte saken bättre..
Klev upp straxt innan halv 7 imorse o fick undan sista tvätten iaf, frukost, ner o lämna lilla Hjärtat o sen till Kalmar.

Satt hemma hos hans dotter i nästan 3½ timme !!!
Under tiden fick vi besked att han körs ner till Kalmar imorrn fr Linköping o att vi kommer få en preliminär obduktionsrapport. Skönt att få tillbaka honom...

Den slutgiltliga får vi om nån månad sas det.
Så nu börjar vi planera hans begravning. Vi vill göra den så ljus o fin men enkel  för han, han var ingen dyster person el nån som ville ha stora åthävor som man säger. En väldigt enkel person i det  hela.

In till stan 1 timme, shoppade blygsamt.
En rutig blus i rosa toner, ett lysande korallrött linne o en ljusblå, underbar topp.
Jättefina allihopa.

Har varit hos frissan nu, är nöjd...
Hon är duktig på färg/blekning o klipp men för tam i stylingen. 
Bättre när man får göra det själv 1a gg. (Hoppas jag det blir iaf..)

Imorgon kl 8 ska jag vara inne på ambulansstationen i Kalmar o få träffa de som var hos honom. En bit fattas s a s. Vi hade ingen kontroll över situationen då men man kan få kontroll i efterhand när man vet hur förloppet var. Vi vet ju dom gjorde vad dom kunde o lite till kanske så jag/vi är inte ute ef att anklaga nån på nåt vis. Jag har köpt dom varsin ros som tack för att dom försökte så länge. Men jag behöver den biten...

Ska ringa min chef o kolla om jag ska jobba imorrn, det är ju klart därinne runt 9 iaf. Det var inte helt lätt för dom att få ihop det med deras tider men jag antar dom börjar kl 9 o jobba. Vi kan ju rätt gärna inte sitta under deras arbetspass å så går larmet..

Nu blir det kanske lite mat o sen soffan....

HA EN SKÖN KVÄLL !!





Kommentarer

  1. Det är alltid lättare att gå vidare och ta sig igenom olika faser när man har sammanhanget klart för sig och svar på en del frågor ... Hoppas mötet i morgon leder dig och övriga närstående till ett slag av visshet i det oklara och ofattbara ...
    Ta hand om dig i kvällen!/Mormor

    SvaraRadera
  2. Jag beundrar dig som tar dig igenom det här. Men man har iofs inget val kanske?
    Jag förstår din vilja att få reda på hur allt gick till.
    Nu har jag ju inte förlorat någon kärlek på det sättet men när min mor gick bort ville jag veta allt, som du nu vill.
    Följer din väg.....
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Det är skönt att få veta hur allt gick till och att man förstår att allt gjordes för att hjälpa honom.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är alltid skönt att veta och vad bra att du får träffa ambulanssköterskorna. Då får du svar och slipper spekulera. Man mår bättre! Vi har haft strul med både dator och nät några dagar men jag vill du ska veta att jag tänkt på dig! Jag hoppas du fixar att jobba så kanske du får några timmar att tänka på något annat.
    Massor av varma styrkekramar till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är fint av dig att ta med rosor till dem och jag förstår behovet att få veta hela vägen vad som hänt. Du behöver sortera upp det i ditt huvud för att få en helhet. Du är stark som orkar, och jag tror att det är bra för dig i längden att du gör det. Skickar värme och styrka till dig!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du kan få lite sömn i natt - Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg