Sol, sol....

.. underbara ljuvliga sol!!
Som värmer så skönt o ger liv...
Å en fin solbränna....

Satt på balkongen igår, hade det så skönt.
Hoppas kunna göra det idag oxå men något tveksamt kanske...
Imorrn o på söndag skulle det bli soligt igen läste jag på  SMHI's hemsida så vi hoppas på det.

Hade en helt ledig dag igår, iaf fr kl 10.
Så underbart, ljuvligt att kunna NJUTA av den lediga dagen.
Är man arb.lös så är alla dagar "lediga", sön, tis el lör, alla dagar är likadana :(

Idag ska jag göra en sats müsli iaf, kanske ett gäng bullar o en nötkaka.
Passa på å ladda upp i frysen. 
Fast denna månaden jobbar jag halvtid, fyller ut med a-stödet jag har. 
Juni-juli-aug blir det heltid.

Såg Lets Dance igår, jag hoppas innerligt att Anton vinner det hela. Han är grymt bra o Sigrid är lika grymt vrålsnygg varje gång. Vilken klänning hon hade igår o hon är inte pinnsmal, hon är kurvig!!!
Vet inte om det fortf är Stefan Wåhlberg som gör kläderna men skulle gärna ta en klänning fr honom :D

Ska nog ta en sväng på staaaaaaaaaan idag, gick länga Storgatan med lilla Hjärtat igår, tittade in i en del affärer där hon kunde följa med in. Kul att se lite nyheter inför sommaren.

Kanske jag ska ta o flytta om lite kläder idag, ner till förrådet o plocka upp lite mer sommarkläder. 
Tyvärr har jag lagt på mig 3-4 kg i vinter så allt passar inte just nu.

När dom höjde min medicin i slutet av okt så triggade det aptiten oxå har jag förstått.. :(
Å ena sidan vill jag bli av med dom extra kilona men å andra sidan mår jag rätt bra nu men har ändå inte riktigt "ork" att ta itu med det, bara försöka så att det inte blir fler kilo...

För lite dans dessutom men på söndag så blir det ett pass som heter duga får jag hoppas.

Underbara Kindbergs spelar i Kalmar så jag hoppas på en kanonkväll !!!!
Tyvärr har en disktrasa mer glamour är jag just nu, ser rent för j-vlig ut i håret...
11 dagar kvar..... *suck*...
Men får göra det bästa av det iaf!!

Nu är det dags att väcka sonen för skola. Han slutar kl 14 men då åker dom raka vägen till Kalmar o Leo's Lekland m klassen. Dom ska även äta där så jag blir ensam hela dagen o till middagen, han räknas återvända runt halv 8 ikväll. Då dyker nog tonåringen upp oxå så då är det komplett igen.

Italienskan är på tävling med 16 hästar så hon har nog fullt upp m sitt!!

HA EN SKÖN FREDAG!!


Tyvärr finns ingen bild med gårdagens klänning..

Kommentarer

  1. Åhh idag har solen stuckit ... Ahh håller långsamt på att surna ihop ;) (vädermänniska no 1) ... Inte ens tilbage im verkar d som? Så du får njuta ist ;). Började kolla på svt.play (Skönhetsbubblan) men somnade ... Forts idag :). Njut av ledigheten :) !!

    SvaraRadera
  2. Visst ÄR solen underbar!??? Idag har den inte varit lika varm - men den har gjort tappra försök här på västkusten...

    Visst är det skönt med lediga dagar när man väl jobbar! Härligt att du kunde njuta av din!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken fin blogg du har! kom in på den av en händelse.... kommer titta in igen, den tangerar lite av min egen Balans i Livet blogg - ha en fin helg! jag njuter också av lediga dagar.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg