Upp å ner...


... är det idag...

Och det lär vara det i många månader framåt...
Sommaren tror jag kommer gå rätt bra men hösten när jag blir arbetslös o ensamheten kommer, då blir det nog kris.
Nu är telesamtalen många men vet av erfarenhet att ef begravning så anser alla att det är över o återgår till normalt igen men det är då prövningen kommer..

Att telen tystnar, ingen ringer 1-2 ggr/dag o frågar vad man gör...
Ingen att planera med... 

Ingen som säger -Släng upp benen ska jag ge dig fotmassage när fötterna är kalla..
Jag blir alldeles kall av tanken..

Jag har en våldsam hjärtklappning just nu..

Imorse mådde jag "bra"...
Senare på tidig förmiddag fick jag hjärtklappning o vansinnig huvudvärk.
Jag la mig en stund o vilade, sen tyckte jag vädret blev sämre så jag tog mitt lilla Hjärta o gick en långpromenad, den 1a sen i lördags.

Gick till min kusin o hans fru, hon opererade sitt korsband i fre som jag totalt glömt bort så vi stannade till där en stund.
Hem o vila för jag var så trött, så trött...

Fick besök o sen kom blombud o jag vilade tills tonåringen kom fr skolan.
Vi har varit nere o ätit kroppkakor hos mamma men Han skulle varit med ikväll..

Det sjunker väl sakta in bit för bit att han inte kommer till oss mer.....

Jag är så trött, så trött, så trött......


Kommentarer

  1. Kära du... Andas och tillåt dig vara ledsen, försök (lättare sagt än gjort) att vara här och nu.. Hösten är SEN å LÅNGT BORTA... Vi stöttar och lämnar inte dig.. Hoppas du har många omkring dig också som
    Hjälper dig! Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det är både för och nackdelar att möta den plötsliga döden i jobbet. Men hur det än är är man aldig förberedd.
    Som med min parkinsonsjuka farbror som dog på valborgsmässoafton, sjuk men ändå dog han helt abrupt.
    Men visst jag har en hel del bra kunskap som jag kunde använda när svärfar dog.
    Som jag kunde delge min mamma nu inför begravningen.
    Så skönt att du kan sova, det hjälper hjärnan arr komma ikapp lite att låta det mala runt i sömnen.
    Bra att du äter.
    Håller med syltgrisen, hösten kommer när den kommer.
    Det är inte långt från dig till mig med bil. Jag är alltid ledig måndagar...
    Ta hand om dig.
    KRAM Ulrika

    SvaraRadera
  3. Det finns alltid ett litet skimmer av silver i det svarta ... fast man kanske inte ser det när allt ter sig som mörkast ...
    Ta hand om dig, gråt när du behöver, vila när kroppen inte orkar, ta fram alla goda fina minnen ... Du ska se allt blir bättre - aldrig detsamma - men bättre än som det verkar just nu!
    /Mormor

    SvaraRadera
  4. Idag har jag skrapat mossa och då har man tid att tänka, tankarna far runt i huvudet. Men dagens tankar har oavbrutet gått till dig och din tunga sorg.

    "Sorg går inte över. Den tar bara en annan form. En sorg är som havet. Till att börja med är vågorna väldigt stora. Sen kommer dyningarna men havet blir aldrig mer stilla."
    Iben Sandemose

    Tänker på dig i massor.
    KRAM

    SvaraRadera
  5. L - vi är här. Hela tiden. Nu och senare. Och du - det är bara just nu du skall orka med. Framtiden vet vi inget om. På gott. Och på ont.

    Tänker på dig. Mycket.

    Många kramar och strykningar på kinden...

    SvaraRadera
  6. Det värmer att jag fick dig att småle lite grann ... Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Skickar en stor kram till dej...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg