Tröttare än trött....


.. slutare än slutast är jag....

När jag la mig igår kväll så var huvudet som ett getingbo, *surrsurrsurr....*
Det bara dånade i det....

Blev så konstig dag igår med både glädje o sorg...
Pratade med hans dotter i TVÅ timmar på telen, vi småskrattade o grät om vartannat..
Jag frågade om jag fick behålla hans ring o det var en självklarhet sa hon..

Jag tvättade mina 3 maskiner tvätt, jag diskade upp här hemma.
Jag skulle duschat men jag orkade inte.
Jag hade slut på duschcreme o shampo så jag plockade fram det.
Trodde jag......
Senare så insåg jag att jag hade tagit fram 2 duschcreme ist för en av varje...

Jag gick ut med lilla Hjärtat o sen åkte jag in till Kalmar.
Jag åkte till hans lägenhet, jag hämtade ringen så jag har den i en kedja runt halsen.
Jag diskade upp, bäddade hans säng, jag vädrade lite...

Jag slängde sopor o rensade kylen på färskvaror, ingen mår bättre av att mötas av nåt som vill springa ut genom dörren av sig självt.
Jag satte tillbaka möblerna i hallen, de flyttade ju på dom för att få in båren.
Det kändes så overkligt att det var sista gg jag gjorde det, har gjort det så många ggr de sista 3 åren...

Jag pratade med den underbara sjukhusdiakonen på telen, en sann ängel...
Jag åkte till Fonus för att få ett utkast till hans annons fr mig, barnen, mina föräldrar o min syster.
När jag hade parkerat så gick jag bara iväg...
-Jaha, betala kanske??
Inte så kul m böter...
Hitta automat??
Vad är klockan??
Jag snurrade runt som en yr höna full på ecstasy...
Snacka om tornado i huve't....

Jag var helt klar med ett danspar som symbol men dom hade bara standarddans o folkdans så jag letade upp en egen symbol på nätet igår kväll, det kostar extra men det är helt oviktigt. 

Det ska symbolisera OSS o inget av deras alternativ gjorde det.

Min morbror dök upp igår, vi försökte klippa lilla Hjärtats klor men det gick sådär, hon är rädd om tassarna... *L*

Hans syster ringde mig, vi pratade länge igår kväll.
Natten har varit sådär, har "sovit" men är rejält trött nu.
Jag ska lägga mig en stund o läsa tidningen.
Ut med lilla Hjärtat, försöka äta en riktig frukost idag.

Duscha o sen åka o jobba, jag är glad jag inte börjar förräns kl 11.
Försöka äta lite mat där så slipper jag laga mat när jag kommer hem.
Lilla Hjärtat ska vara hos mina föräldrar, dom får sällskap o hon slipper vara själv i 8 tim.


ÖNSKAR ER EN BRA DAG!!

Kommentarer

  1. Förstår att du har det väldigt tufft nu men det låter ändå som du har ett fint stöd i hans barn och hans syster. Bra också att du klarar av att gå till jobbet. Antar att det skulle vara ännu värre att vara ensam hemma med alla tankar.
    Kram, Helena

    SvaraRadera
  2. Ta ett djupt andetag lite då och då. Du bränner mycket energi bara på att existera just nu. Sorg och chock fungerar så. Och du har mycket att orka med ett tag till.

    SvaraRadera
  3. Skickar många kramar - mycket ork och energi. Lyssna på Åsas råd. Det är helt och sant.

    kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg