En solig morgon...



... är det.
Igår stormade det nå överjävligt här på Ö'a men idag är det betydligt lugnare.
Jobbade 10 tim 15 min igår....
Är innerligt tacksam jag hade en hoodtröja att ta på mig under jobb-tshirten även om jag stod inne. Bägge dörrarna var öppna o vinden låg nästan rakt in.
Vääldigt mycket folk så det var en hektisk dag.
Men inget blev fel i matbeställningarna så det var bra.

Det var även den stora motordagen här i Byhåla o herreminjeåda'  så mycket bilar!!!
Kaos är lindrigt sagt...
Har aldrig sett så många jänkebilar nånsin under alla dessa år som crusingen varit , det var nog 28e gg om jag inte räknar fel.
Premiären var -85, den lokala raggarklubben satte in en annons i Bilsport o det kom runt 70 bilar redan då.

Tänkte mig inte för utan tog bilen hem fr mina föräldrar för att åka hem med lilla Hjärtat men jag kom 3-4 kvarter därifrån så var det stopp. Till slut tröttnade jag, bröt mig ur kön o körde hem till dom igen o gick hem med henne. Då är det smidigt men en pytteliten Suzuki Swift :)
Sen tog jag cykeln för jag iddes inte traska runt mer än nödvändigt o var ute en timme o sen åkte jag hem.

Det som var häftigast av allt (nåja, nästan iaf... ) var nere i Societetsparken. Det stod 7-8 MEGAstora Scanialastbilar el hytterna iaf med motivlack som hette duga!! Det var full ljud o ljusshow där nere. Vissa åkeriägare lägger ner hur mycket som helst på dekorationen av dom för det är ju såna bilar som körs med.

Idag är det jobb 11-18 så dagen blir inte lika lång. 
Frukost om en stund, idag får det bli varm choklad. 
Min egna müsli är slut så jag ska rosta ny imorrn.

Ut med lilla Hjärtat på en morgonkiss i parken o sen ska jag klippa ur alla annonser på honom både till dottern o till mig, lägga det i en särskild mapp där jag även ska ha kopior på ob-protokollet när de 2 kommer o sen kopior på de anmälda o gåvorna som blir till hans begravning.
Skönt att ha ett datum även om det är tungt, nu är han "med"  iaf iom att man planerar för honom...
 Men sen blir det tomt....

Sen är jag verkligen helt ensam.......

HA EN SKÖN SÖNDAG!!

Kommentarer

  1. Det var bildag här oxå i dag men jag såg ingenting, var hemma hela dagen. Svinkallt och regn, inte så lockande att vara ute då.

    SvaraRadera
  2. Ååhhh, Lena - läste ditt förra inlägg... Det är inte mycket som är rättvist.. Önskar jag kunde ge dig en kram!

    Vi hade en finfin söndag här - men det har stormat bra tidigare i veckan på västkusten. Hoppas nästa vecka blir fin!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Har läst bakåt i bloggen, läst dina fina texter till tidningen och allt annat fint du skriver.
    Jag skickar dig många varma kramar genom cybern.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg