Totalt genomfrusen....

... o iskall om händer o fötter var jag igår.

Men det fanns ingen igår som kunde värma mig när jag var så kall...
Ingen som kröp upp i soffhörnan o klappade sig på bröstet o sa att "lägg dig här älskling så ska jag värma dig.."

Det var en råkall lördag både inombords o utomhus. 
Det var så kallt på jobbet så vi fick stänga dörren emellanåt.
En kall, isande ostlig vind som drog in genom dörren.

Jag glömde ta på mig jackan när jag åkte så det gjorde ju inte saken bättre. Jag glömmer många basala saker nu, hjärnan är satt ur spel. Har glömt min medicin hela veckan, nu när den är viktigare än nånsin.. 
Jävligt smart gjort...... NOT!!

Trodde jackan hängde här hemma men insåg imorse att den är borta.
Vet inte vart jag glömt den, hos mina föräldrar kanske??

Idag skiner solen fr en knallblå himmel.
Har varit ute med lilla Hjärtat, hon har fått frukost o nu ligger hon o gonar sig ute på balkongen i solen.

Ska äta lite frukost jag oxå o sen fortsätta röja.
Jag höll på å kvävas igår av sopor, stinkande blomvaser mm.

Jag har sovit oroligt om nätterna, vaknat svettig många ggr så jag byter nog i min säng tror jag.
Men det är svårt, då försvinner sista doften av honom...

Jag hoppas hans barn dyker upp idag annars blir det väl sol på balkongen, ensam m lilla Hjärtat.

HA EN SKÖN SÖNDAG!!


Kommentarer

  1. Hoppas du får besök å en bra dag i sol! Kram

    SvaraRadera
  2. Här är det sol idag i alla fall. Hoppas du får lite värme i dig också :-)

    SvaraRadera
  3. Skönt att sitta på balkongen. Hoppas solen värmer dig och omgärdar dig med sin tröstande varma ljus. Kramar.

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får en fin dag ialla fall och att Solen värmer Ditt frusna hjärta, krama lite extra på din lilla Sol! Idag har vi också fint här i Stockholm men igår var det uselt, dock lystes det upp av en underbar regnbåge. kram

    SvaraRadera
  5. Solen finns där bakom molnen även om vi inte ser den och värmen lurar runt hörnet ...
    Önskar dig en dag med sällskap och värme ... och du vet ... många är med dig i tankarna ...!/Mormor

    SvaraRadera
  6. Styrke kramar till dig, och önskar dig den varmaste solen i dit hjärta och skäl....och hoppas barnen kommer på besök, och värmer dig...

    SvaraRadera
  7. Hoppas du får en fin stund i solen och kan tänka på ngt annat, åtminstonde en liten stund. Kramar till dig.
    Fia

    SvaraRadera
  8. Hoppas du fick en lugn stund i solen på balkongen med lilla Hjärtat, den avlastningen behöver du just nu!

    SvaraRadera
  9. Kära du, förstår att du har det svårt, du har skrivit om honom varje dag sedan det hände, jag har läst i kapp. Fortsätt skriva för jag tror att det är ett bra sätt att hantera sorgen och vi finns ju här och läser. Hoppas barnen kom och att du hade en skön dag.
    Kramis

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg