Pingstafton...

......är det idag.
Förr en av de största bröllopshelgerna men idag har nog augusti tagit över.
Det var en fantastiskt sommarvärme igår, så ljuvligt underbart!!!

Skulle jobbat extra men det blev inte så, vi träffade prästen som ska jordfästa A på fredag, en myyyycket trevlig o lättsam person.
Inte alls så högkyrklig som en del kan vara. 
Det visade sig vara A's svärson's konfirmationspräst så han har ju viss anknytning till familjen s a s.

Jag var inne i hans lägenhet innan, jag la mig i sängen en sista gg. Den är uppsagd o ska tömmas till den sista juni. Jag strök över kuddarna o tänkte hur mycket roligt jag haft i den lägenheten, vi hade mycket skratt tillsammans. Plockade upp posten, ett brev fr Försäkringskassan adresserat till Dödsboet av --- -------

Kändes helt overkligt att det var min älskade man det handlade om, man fattar det bara inte.
JAG fattar det inte......

Idag är det 3 veckor sen han gick bort, sen C ringde mig o gav mig det ofattbara beskedet.....
Jag fattar det inte än tror jag....
Att han verkligen är borta.
För alltid........

Aldrig mer komma leende in genom dörren....
Aldrig mer en kram som nästan knäckte revbenen på mig...
Aldrig mer en smekning över kinden som han så ofta gjorde...
Aldrig mer får kännas hans enorma värme bredvid mig i sängen, han var som en kamin..

C vill ju ha hem lilla Hjärtat för att lära känna henne på riktigt.
Det är ju hans hund nu så han bestämmer ju men jag hoppas jag kan få ha henne tills helgen innan midsommar.

Att förlora precis allt nu i samband med begravningen orkar jag inte...

Än så länge finns A bland oss om än inte levande men ef fredag är han obönhörligen borta.
Kontakten med hans barn kommer upphöra även om dom säger att vi ska hålla kontakt.
Det blir bara så, var o en har sitt liv.
Det är bara jag som inget har längre......
Att dessutom bli av med henne som är en sån tröst o glädje o en del av A blir bara för mycket...

"Jobbade" av en enorm tvätthög igår kväll när jag kom hem. men var så trött att jag inte orkade hämta upp det sista så det ska jag göra strax. Dagens tvätt-tid börjar 7 om det är nån bokad.

Ist för att åkt iväg med A i en husbil o haft en underbar Pingsthelg så ska jag jobba, jag börjar 10 o slutar runt 20.30 ikväll. Jag skulle vart långledig men jag klarar inte av att sitta hemma ensam..
Så idag får hon vara mer med mina föräldrar än med mig. Men hon har det så bra där så det går ingen nöd på henne.

HA EN LJUVLIG
PINGSTAFTON !!


Kommentarer

  1. Nä någonting borde du ju få ha kvar......du är stark! Många varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas C förstår att det är hos dig lilla Hjärtat hör hemma, ni är ett team nu! Skickar massor av styrka och värme, önskar så att jag kunde lindra din sorg och smärta!

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt att du inte får ha kvar lilla hjärtat, jag tycker att ni hör ihop nu.
    Många kramar!

    SvaraRadera
  4. Önskar verkligen - återigen - att jag kunde göra något för dig. Skönt i alla fall att du känner att prästen är bra.. Det skulle kunna bli outhärdligt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg