God morgon..

Morgonen är tidig men jag sitter uppe o ugglar...
Somnade dock strax ef 10 igår kväll till runt 15 i 5 imorse så det är rätt bra.

Ledig dag igår o hoppades på varm sol men det sket sig...
Soldis o isande kall vind tyvärr...
Har läst att många av er andra hade riktig sommarvärme men tyvärr är det så på denna Ö'a som är omgivet av fortf rätt så kallt vatten o värmande solstrålar, att det skapar dis.
Men nu ska jag jobba iaf 6 av de följande 7 dagarna så nu bryr jag mig inte så mycket. Ev ska jag jobba fre oxå så då blir det 1v i sträck.

Skulle duscha igår när jag insåg att det inte blev nån mer sol...
Jaha, vatten någon???
Ännu bättre om det lilla vatten som fanns varit rent o inte lervatten...

De började högtrycksspola vattenledningarna igår inför det högtryck som blir på sommaren för att de (turisterna..) ska slippa missfärgat vatten när det blåser på för fullt i vattenledningarna.

Man vet inte hur ofta man är i vattenkranen förräns den dagen man inte har rent vatten o fullt tryck.
Jag spolade i badkaret fr 14-15.30 innan det var så pass rent att det var duschbart åtminstone..

Blev rätt sen middag igår, potatisplättar o bacon.
Jag rostade en panna müsli igår oxå så nu har jag finhackat frukt o lagt i.
Gojibär, tranbär, aprikoser, 1 torkat päron o några finhackade äppleskivor.

Fick Matmagasinet igår men nu är det bara grillat, grillat, grillat....
Inte så roligt för mig som dels bor i lägenhet o dels inte har nån att grilla o mysa med. Barnen grillar så ofta med pappa så dom e less på det när dom kommer hit o har ingen lust.

Ringde min husläkare igår men han hade ingen tid så jag ska ringa idag igen. Har så ont i vä sida av bäckenet, tror det är nån nerv som är i kläm el nån inflammation på nåt vis. Det har bara blivit värre o i helgen var det överjävligt när jag jobbade så mycket. Kommer smärthugg ibl så jag håller på å ramla ihop..
Smärtsamt att få in benet i bilen osv... tror inte det är ischias..

Tonåringen var på sin 1a praodag igår på en bonn'gård i Arbelunda på ö Öland. Hon hade haft så roligt såååå !! 1 v gamla kattungar hade det funnits där, gissa vem som gosade med dom?? Mannen som äger går'n tillsammans med frun tyckte det var roligt att det kom en tjej..


HA EN BRA DAG!!!

Kommentarer

  1. Hoppas dagen idag blir bättre än gårdagen. Får ni ingen förvarning gällande vattnet?
    Tänker på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får hjälp så du inte har ont! Det är ju inget vidare...
    Jag blir så glad när jag läser att du orkar jobba! Det gör ju att hjärnan får lite annat input... vilket är toppen.
    Skickar massa styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du snabbt får hjälp med det onda!

    SvaraRadera
  4. Hej igen.... tyvärr är det andra saker som också spelar in.... : ( jag menade bara att jag verkligen förstår dig.... och jag tänker på dig... tänkandet är det absolut värsta... jag bara längtar till den dag som jag mår bättre.... och jag hoppas den dagen också kommer för dig även om jag vet att det är svårt att tänka sig det just nu....att förlora sin älskade är väl en av de värsta sakerna som kan hända... inget man önskar någon!Försök att hitta något härligt varje dag! Något litet att le emot : )
    Kramkram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg