Ett sista farväl..



. fick jag igår av min älskade Anders o jag är så innerligt tacksam för det.

Han var så fin, så fin...
Precis som om han tog sig en lur framför tv:n... *L*

Ville bara knuffa till honom... 
-Öööh, vakna, du sover...

-Eeeh va... näeee... *L*

Men så funkar det ju inte.....
Jag strök honom i pannan över håret som han tyckte om, han var så len o mjuk...
Så full av liv som när han gick ut genom dörren i tors eftermiddag.

Så lugn, fridfull o avslappnad...
Jag smekte hans skrovliga arbetarhand som jag så många ggr gjort i soffan.
Han var bara så kall, så kall....

Jag la kinden mot bröstet, han doftade precis som han alltid gjort, bara rent...
Han använde sällan after shave utan bara duschcreme, en frisk, fräsch doft.

Det var så svårt, så svårt att lämna honom....
Jag bad barnen om några minuter extra när dom gick o det fick jag.
Jag smekte hans ansikte o kysste hans panna, kinder o mun o jag fick stänga dörren om honom o för oss när jag gick.

En sann ängel var i rummet, en kvinna fr sjukhuskyrkan.

En kvinna som verkligen var på rätt plats o gjorde det hon var kallad för.
En sån människa måste ha det som sitt kall för hon var en sann ängel..

Idag körs han till rättsmedicin i Linköping för obduktion o utredning. En relativ ung människa som dör hemma ensam o där det inte finns nån klar dödsorsak gör dom det med.

Det är nå mysko med hans lunginfl han höll på o hämta sig från. En av hans anställda har oxå det o han röntgade lungorna igår o han hade bara 60% kapacitet nu. Om VC inte tog han på allvar el om han blev felmedicinerad el om han själv nonchalerade det (vilket han alltid gjorde med sig när han var sjuk..) men det är nåt som inte stämmer.

Vi får inte tillbaka honom men för hans skull ska det Lex Maria anmälas isf.

Vi blev erbjudna att ev få se honom igen när han kommer tillbaka fr Linköping men jag vill inte det. Jag är rädd att hans ansikte är så förändrat ef ca 2v o då har dom skurit i honom, nu var hans så hel o fin som när han gick i tors eftermiddag.

Jag ska försöka gå tillbaka till jobbet på tors, jag skulle jobbat idag.
Jag vet han inte velat att jag skulle sumpa chansen till att få en ny a-kassaperiod för hans skull..
Han var väldigt noga med sånt.

Än så länge är det lågsäsong o jag kan gå undan om jag behöver o trixa lite med dagarna inför vad som kommer.

Han avskydde all publicitet o ståhej runt hans egen person så jag kommer nog inte skriva så mycket mer om honom även om jag tror han förlåter mig. 

Men jag är glad jag har er härinne, det är ni som är mina vänner även om det är i cyberspace...

HA EN BRA TISDAG o TACK FÖR ALLA ORD o TANKAR
Kram.

Kommentarer

  1. Nog tror jag han förlåter. Om detta hjälper dig att ta dig igenom dagarna. Kram

    SvaraRadera
  2. Han har säkert redan förlåtit dig!
    Tänker på dig och skickar många styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Vilken enorm förlust!
    Jag känner med dig i din sorg!
    Varma Kramar

    SvaraRadera
  4. Vart rädd om dig å fyll dina dagar med det du orkar och vill... Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilket fint avslut du fick om än så sorgligt.
    kram Fia

    SvaraRadera
  6. Stanna kvar här Lena. Skriv, skriv och skriv och stanna med oss.

    Så fint att du fick ta avsked och att han såg ut och luktade som du känner igen. Tusen kramar till dig. Jag känner med så starkt.

    SvaraRadera
  7. Så vikytigt att du fick ta ett ordentligt avsked.. Hjärtat blöder för dej, Lena.. Kämpa på här i dagarna. Alla vi tänker och känner med dej..Varm cyberkram..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg