En ljuvlig sensommardag......

.... har det varit idag!!
Gått i 190 knyck kan man säga..

Bakade bullar, tog hand om resten av de 15L jordgubbarna jag tog hem igår, diskade MEGAdisk  å sen var kl 12.
En del var muggiga men det får man räkna med så här sent på säsongen o för 10 kr/L så får man inte klaga för mycket.
Men har insett att jag nog får hoppa över blåbärsskogen i år.. :(
Får inte plats :)

Hade drygt 2 ljuvliga timmar nere vid Sjöstugan under tidig eftermiddag.
Friska vindar så inget bad idag men ack så skönt.
Hem o gå med Lilla Hjärtat på "manikyr", hon var så duktig så denna gg men hon är gräsligt kittlig under spec framtassarna :)

Gårdagskvällen på torget blev kort för min del, jobbade ju till halv 8 så hon var strax ef 8 när jag var ute på torget..

Svärmorsdrömmen Henrik som fick alla unga kvinnors hjärtan att slå när de dök upp i rutan i Dansbandskampen :)


Här Roberto som nästan sväljer micken :)


Förmodligen enda gg som Whitesnake's "Here I go again.." dånat fram 10 m framför kyrkporten !! :D
Den gjorde Henrik mycket, mycket bra !!


Mycket folk, runt 4000 varje kväll !!
Arvingarna slog nog rekord på ca 5000 pers!!
Inte illa i lilla Borgholm även om det är sommar :D



Samtidigt med "Sommarkväll.." så är det bilutställning oxå.
Här en liten Cheva, söt som en godisbit :D
Tyvärr har inte nåt av mina barn ärvt mitt bilintresse :(


Är dom inte läckra ??!!
Vilka former !!
Vilken design!!
Det är bara WOW!!
Jag älskar sent 40 tal-tidigt 50 tal för dess bulliga, maffiga former :)
En Cheva special superdeluxe..


Här en Pontiac, tidig 60tal kan jag gissa..


Nu ska jag äntligen rosta min müsli, blandade den imorse men för hett i köket så nu passar det bättre.
Ska på tips fr dansväninna C i Emmaboda byta vätskan mot äppeljuice o sen byter jag rörsockret mot honung.
Ska bli spännande med ny smak :)

Några citronmuffins får det bli oxå.
Inget på tv ändå..

HA EN SKÖN AFTON !!

Kommentarer

  1. Toppen! Fina bilder! Kul!

    Bilen är en 58:a

    Rock On!

    Ulf

    SvaraRadera
  2. Jag är inte så intresserad av bilar numer, men när jag var ung byggde jag modellbilar och då var det bara amerikanska 50-tals bilar som gällde, de är verkligen superläckra!

    SvaraRadera
  3. 50-talarna är finare än 60-talarna, håller med. :-)

    SvaraRadera
  4. Härligt härligt, vilken dag! Hoppas vi får en varm och härlig augusti.

    SvaraRadera
  5. Javisst e de fina bilar.
    Vädret hos dig ser skönt ut. O du håller full fart som vanligt:))))
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg