Lustig lista, Kärlek o lite annat....


Har ju florerat en lista på sistone som jag tänkte hänga på !!


♥ Godaste snabbmaten?

Kokt korv med bröd, stark senap o en liten, liten klick räksallad.

♥ Vinet du dricker just nu?

Dricker inte vin...

♥ Hundrasen?

Schillerstövare

♥ Klädaffär?

New Yorker, HM el nåt på nätet..

♥ Godaste snacksen?

Grönsaker m dipp, ost&kex..

♥ Smarrigaste smågodiset?

Efter 7½ år så på bensinmack har jag svårt för smågodis.. Kan ta 5-6 bitar men sen räcker det. Cocosprickar, Ferraribilar, s k naturgodis.

♥ Låt det nynnas på nu?

"Jag far från Waco..." med Lasse Stefanz.

♥ Radiokanal som oftast lyssnas på?

Lyssnar inte på radio, min överbrända hjärna orkar inte det..

♥ Favoritglasssmaken?

Ananassplitt, fast allt med choklad är gott !!

♥ Favoritförfattare?

Läser inte böcker fast jag skulle vilja läsa Leif GW's "Gustavs grabb".

♥ Tvserie någonsin?

Törnfåglarna...

♥ Tvserie du längtar efter till hösten?

Dallas :)

♥ Världens bästa film?

Svårt... Men "Grease" har haft störst påverkan på mig

♥ Film där du kan flest rubriker utantill?

Se ovanstående.. :)

♥ Klädesplagget i garderoben?

Mina jeans med guldpaljettbroderi på baksidan av benen som jag INTE kommer i just nu :(

♥ Doften i parfymsamlingen?

Den nyaste, Salvador Dali "Laguna".

♥ Godaste kaffet?

Dricker inte kaffe...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

God morgon !!

För deltagarna i Ironman var det morgon för längesen...
Starten gick kl 7 från Elevatorkajen i Kalmar.
3.86 km simning, 18 mil på cykel för att avsluta med ett maratonlopp !!
Är väl gjort på sådär 3-4 timmar... :)

Vissa gillar nog att plåga sig själva tror jag..
Testa den yttersta gränsen för vad kroppen klarar av...
Jag är glad jag sprungit en mil på Tjejmilen o Victorialoppet :)

Idag går oxå Kungsrallyt, för 10e gg tror jag med start fr Strands Hotells gräsmatta.
Skulle cyklat ner där på morgonen men orkade helt enkelt inte.
Höll på å hosta upp lungorna när jag vaknade.. :(
Sitter o funderar på om jag ska el inte ska jobba idag men det får nog va tror jag, pengarna till trots..

Jodå, det blev en runda till Kalmar igår, sonen fick kallingar, tshirt o mjukisbyxor.
Tonåringen "orkade" inte prova nåt så då kan det heller inte bli nåt..
21 åringen provade ut nya bågar o beställde glasögon, fick 795 kr i bidrag av mig, resterande 1000 kr får hon betala själv.
Jag inhandlade ny mascara på Kicks, 20% rabatt på mascaror.
Funderade på en BB creme men jag vet inte, känns som lite onödig pryl faktiskt trots alla skyhöga betyg...

Vi avslutade med en tur till hans grav, hade med en bukett rosor som jag satte i en vas. rensade upp lite bland vissna blommor o försökte göra fint.
Sonen var vattenmästare, han vattnade o fixade :)

Avslutade dagen med SJU maskiner tvätt !!!
Lakan, handdukar, överkast o kläder...

Så det var den fredagen...

Har läst om sökandet ef kärlek o duga som man är...
När jag träffade A så sa han direkt att "jag går inte in i ett förhållande med småbarn.."
"Jag har gjort mitt med småbarn.."

Nu hade ju inte jag i mina ögon småbarn direkt, sonen var 7 år men jag förstod honom även om det sårade en del..

Vi träffades utan dom sporadiskt i 1½ år ung innan kärleken tog över så han kunde släppa det bitvis iaf.
Det var nog en av anl att det tog så länge innan han släppte sista lilla biten av frihet o vi förlovade oss, sonen är 12½ år nu.
Nu var det en del annat oxå som  inte berodde på det men det är en annan historia.. 

Men jag kan säga att träffar jag en man nu, vilket jag definitivt inte letar efter så har han småbarn med dagis, fritids o annat så backar jag DIREKT!!
Han kan ha 5-6 barn, det gör inget men inte under mina barns ålder...

Jag går INTE in i ett förhållande med dagis o fritidshämtningar o kinkiga småbarn, jag har gjort mitt där.
Mina barn är förhållandevis stora nu så jag börjar få tillbaka min frihet att kunna åka iväg en kväll utan större mankemang med barnvakt o dyl.
Givetvis så släpper jag dom inte vind för våg men att nån håller koll på dom o vet var dom är o som dom kan kontakta om det är nåt.

Själviskt??
Ja, kanske...
Krasst??
Ja, kanske..

Å jag förstår inte heller alla som så fort dom träffar nån ska det skaffas "sladdis"!!
Sen skiter det sig ef 2-3 år o då står dom där igen..

Det fick jag höra när jag ville sterilisera mig.
"Men om ni skiljer er/din man dör o du träffar nån ny o vill ha barn med honom??" sa sköterskan till mig.

För det 1a så skiljer jag mig, vilket jag gjorde så innebär inte det per automatik att jag vill skaffa fler barn med nån ny.
Du ska för det 1a träffa nån, vara tillsammans en tid kanske upp till ett par år innan det är dags o då anser jag att jag redan skulle varit för gammal för det så det gick inte hem..

Skillnad om man bara haft ett barn kanske, då hade jag nog inte gjort det men nu hade jag redan 3 st å det räcker.

Är glad jag kommit upp i den åldern jag har,  männen i min ålder o lite äldre har oftast klarat av den biten o är nöjda som det är så man slipper den diskussionen.

Men det är bara min åsikt...

Nu ska jag ha frukost, magen knorrar...

HA EN SKÖN LÖRDAG !!!









Kommentarer

  1. Snodde listan ... : ) jag har en BBkräm.... älskar den : )
    Ha det gott! Kram och krya

    SvaraRadera
  2. Ja du det där med småbarn e man färdig med känns det som. Det var det första jag sa till min man för 26 år sedan, vill du ha barn så e jag fel kvinna att dejta, men det har gått bra ändå,
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Ohh, vad kul att du gjorde listan!!! *ler*

    Och du, apropå det här med barn och män: JAG HÅLLER HELT MED!!! Om steriliseringen också!! Inte fasen skiljer jag mig för att sedan skaffa andra barn med en ny???? Nej. Jag har mina två killar. That's it!! Och skulle jag någon gång skilja mig så vill jag ändå inte ha fler barn. Så då får jag väl leva ensam då.. ;))

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg