En sån tur.....

..... att jag tog lite sol o bad (fast jag badade ju inte..) igår, idag är det inte lika vackert väder.
Så gott det var med müsli imorse men jag skippar nog äppeljuicen o håller mig till vatten o vaniljsocker.
Kände inte direkt nån smakskillnad..

Har 2 plåtar med sammanlagt 19 rågrussinfrallor står på jäsning för 3e !! gg...
Plåt nr 2 med de sista citronmuffinsen är i ugnen å klockan är bara strax halv 10 :)
Bara den enbarmligt tråkiga disken kvar... :(

Jaha, göra idag då??

Har en hel del "borden", får se om jag kan få undan dom..
Borde stryka lite tvätt...
Borde gå o sätta in mina födelsedagspengar....
Borde plocka upp kartongen med mina grejer fr A's lägenhet jag fick för 3v sen !!!
Men det är inte kul att börja plocka i det även om det inte är så mycket...

Har iaf dammsugit, alltid nåt.
Barnen kom hem sent igår eftermiddag men jag har inte sett röken av dom. 
Kompisarna är viktigare än mamma :((((

Funderar på att dra ner till Färjestaden o se om jag kan hitta några sandaltofflor åt mig.
De gamla såg ut såhär...


Befinner sig nu pulveriserade på nån soptipp !!
Kanske dax att köpa nya?? :)
Hittade inga här igår men jag får se, är ju marknad på onsdag :)

Kanske en tur till hans grav med nya blommor, blomgruppen såg lite halvsjaskig ut sist :(
Det håller ett par veckor ung, en fördel med inte så varmt o hett är att blommorna "bränner" inte ihjäl sig..

En "open day" s a s..

Lilla Hjärtat är fortf skendräktig, nu har hon fått mjölk i 2 små tuttar...
Läste på nätet men det är inget att gör åt, det försvinner av sig självt o det vet jag men iaf.
Försökte plocka undan hennes täcke som hon boar o styr med men då knöla hon ihop madrassen ist :)

Jag "bäddar" så fint åt henne.
Hon lägger sig o tittar halvsurt på mig typ, "gå nu så jag får "bädda" som jag vill...."
När jag står å kikar på henne i smyg så tar hon tag med framtänderna i täcket, rycker o knixar med huve't o krafsar med frambenen för att få till det som hon vill :)
Sen står hon en stund o tittar sig omkring typ:
"Hmmm... inte riktig bra det här..." så tar hon o boar lite till tills hon blir nöjd.
Sen kurar hon ihop sig på det hopknölade täcket.
Måste vara väääldigt bekvämt :)
Hon e för rolig :)


HA EN BRA DAG!!

Kommentarer

  1. Söta Lilla hjärtat! En kompis hade en dalmatinertik som ofta blev skendräktig. Varje gång la hon beslag på något av barnens gosedjur och sen pysslade hon och donade med det tills det var helt i bitar... Lite sorgligt, faktiskt...

    SvaraRadera
  2. Hej igen..... var ett tag sen jag läste bloggar men har läst ifatt hos dig.... mycket bak och jobb : )
    Blir dösugen på att åka på marknad när du skriver om det.... var längesen. Jag har istället bränt pengar på gekås och nöjen men det var det värt.... nu får man hålla i slantarna ett tag : )
    Kram och hoppas du hittar några sandaler.... : )

    SvaraRadera
  3. Mmm.. en 'bordedag' - inte alltid kul. Men skönt att få saker och ting gjort. Hoppas lilla H snart får det mindre jobbigt... *ler*

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg