Sms & meddelanden....


God morgon !!!

Har en fundering, hur gör NI med sms o meddelanden på fb??
Svarar ni direkt så fort ni kan el tar ni det när ni får lust??

Jag är en person som svarar så fort jag får möjlighet, det gäller både sms, meddelanden på fb o mejl.
Men jag verkar vara ganska ensam om det.....

Ta mejl t ex...
Jag har skickat flera mejl denna veckan men ännu inte fått svar på nåt.
Det gäller bl a 2 jobbsökningar..

De sista dagarna har jag skickat flera meddelanden på fb o har inte fått svar där heller..
På vissa personer så är dialogen ganska ensidig kan jag säga.. :(
Då får iaf jag uppfattningen om att jag är ganska ointressant för den personen, då är det bättre att man säger det tycker jag.

På sms finns det dom av mina kontakter som svarar ef 2-3 veckor !!!
Även om man inte direkt ställer en fråga så tycker jag man kan skicka nån kommentar om det man fått el är jag helt fel ute??
Är det bara jag som inte har nåt "liv" som har tid med det o tycker det är viktigt??
Fast jag jobbar heltid??

Jag tycker det är lite nonchalant mot den personen som skickar faktiskt...
Jag tycker sms o meddelanden är helt perfekt, man läser när man kan o svarar när man kan men det ska inte behöva ta dagar el veckor att göra det...

Kom hem kl 21 igår, helt slut i kropp o själ kan jag säga av sjuka o jobb.
Satt en stund vid datorn o sen direkt i säng, sömnen har varit sådär...

Upp tidigt idag för idag är det gratis loppis på Storgatan här i stan o jag ska vara ute tidigt för att få en bra plats.
Fixade växelpengar igår, för 3 år sen när jag stod 1a gg fick jag ihop nästan 600 kr förra året i maj 250... :(
Då hade jag en mycket dålig placering o det ska det inte bli i år.
Jag måste bli av med grejerna o jag behöver pengarna..

Blir jag inte av med det denna gg blir det Kupan för det, jag orkar inte plocka det upp o ner o ha kartongerna ståendes i förrådet o ta en massa plats.

Så nu ska jag ner o stå på huve't i förrådet o rota fram det, sen frukost o lasta bilen o ner på Storgatan.
Pappa kommer med ett par bord o en hopfällbar stol åt mig, det jag inte prismärkt hinner jag med där ute, tiden är mellan 9.30-16.

WISH ME GOOD LUCK !!!






Kommentarer

  1. Jag är en sådan som i alla fall på sms och fb meddelanden svara så fort jag kan. Är jag inte upptagen med jobb, står i duschen el liknande så svarar jag på ett sms oftast omedelbart. För mig är det också viktigt.

    SvaraRadera
  2. Jo jag försöker svara så fort jag kan.....ibland kan jag i och för sig glömma bort..men det är irriterande att inte få svar. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja om jag orkar och inte mår skit själv så svarar jag direkt. Ibland, ofta, finns viljan men inte orken. Och då är det inte bara: "äh jag orkar inte" utan verkligen att jag är helt slut, för slut för att ge ett riktigt bra svar. Och det VILL jag ge. Jag vill inte bara skriva nåt utan jag vill verkligen svara ordentligt och känner jag att jag inte kan det så väntar jag.

    Sms är lättare att svara direkt på men mejl och FB kollar man ju inte jämt. Jag svarar ändå i den mån jag ser meddelandena (ibland syns de inte?) och i den mån jag orkar.

    Klart man vill ha svar. Jag känner också så när jag skriver till olika människor men jag förstår också att om nån har fullt upp eller inte mår bra så svarar de när de kan. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg