Svenska folket del II...

Nu ska jag fortsätta min upplevelse av Svenska folket...

Om en stor port är stängd o den lilla lite på glänt, fattar man inte att det är stängt/håller på å stänga då???
Näe, man öppnar dörren, ställer sig i godan ro o läser menyn o sen beställer man...

Har dom aldrig dragit sitt betal/kredit kort förut??
Det rycks, bänds o slits i dom o ett  härj med att trycka så allt blir fel o man får börja om fr början....

Vad är det för fiskkött i Flundran??
Ööööh..... Flundra antar jag....

Vad heter Flundran egentligen??
Ööööh... den heter typ Flundra....

Vad är flundran för fisk??
Öööh... Flundra är flundra men den tillhör plattfiskarna...

Var är spättan fiskad??
Eeeh..... vi har ingen spätta men flundran är fiskad här utanför.....

Är det ben i flundran??
Tja, jag har då aldrig sett en benlös flundra!! :)
 Dessutom har jag aldrig hört om filead flundra så några såna finns inte heller vad jag vet..

Är det ben i fiskburgarna??
Vad jag vet så fileas laxen/torsken/gäddan innan den mals till färs, gäddan mals 2ggr för att inga småben ska finnas kvar.

Dom är hysteriskt rädda för att nåt litet ben ska finnas kvar. Till småbarn kan jag ha viss förståelse men för en vuxen är det rent löjligt i mina ögon.

Vad är det för fisk?? 
(Å pekar på den varmrökta LAXEN!!)

Svenska folkets okunskap om de mest vanliga fiskarna är skrämmande....

För att återgå till diskussionen jag hade inne på danslogens fb sida, egentligen borde jag inte lägga ner energi på denna människa men hon är rätt fantastisk...

Hon skriver ofta "sitter o garvar för mig själv åt era trista, tråkiga liv ni måste ha som inte har nåt roligt.."
Folk ger sig på henne "för karma har ofta den inverkan på folk ..."
När LS vann 2 priser på Guldklavengalan i Malung under dansbandsveckan där undrade hon om PRO hade haft möte o så var tjafset igång....

Vi hade en diskussion om gnussandet...
För er som ej är insatta är gnuss en fox där man dansar oerhört tätt, panna mot panna o huvudet följer dansriktningen från sida till sida...

Inte min grej, de förflyttar sig ibl 5 m under ca 3 min som låten varar o dels har jag dålig nacke, dels vill jag inte vara så intim m en främmande person. Om det är en MAN som jag känner ganska väl så kan det vara kul nån gång med lite försiktig gnuss men en del roterar huve't så man tror det ska lossna...
Av respekt för en ev partner skulle jag aldrig göra det utöver med honom isf......

Detta fenomen är otroligt populärt o vissa tjejer dansar med tjejer om det är överskott på män el om dom är kompisar.

Då jag uttryckte min åsikt att jag tycker det ser högst osmakligt ut med 2 tjejer som dansar så, där både bröst, magvalkar o arslet skvalpar omkring ibl o att man kunde "hålla stilen" på dansgolvet så fick jag höra att jag hade "stora problem med närhet till det egna könet..."
Hon ifrågasatte om jag hälsade i hand på mina väninnor??
För hon SLÄNGDE sig om halsen på sina o var de riktigt nära vänner så fick de en smällkyss...

Om jag hade en väninna som betedde sig så skulle jag vänligen men bestämt avvisa henne. Jag vill inte ha en "kärring" hängande runt halsen o slaska en i ansiktet..
Jag ger gärna mina väninnor en lätt kram när vi ses o män oxå men mer än så behövs inte.

Men för den skull vill jag inte ha en kvinnas skrev över mitt lår o deras bröst o magvalkar gnuggandes mot min kropp... "rysningar.."

En bugg är helt ok med en annan tjej, har själv dansat bugg med väninna L ett par ggr o det är skitkul men där går def MIN gräns !!

Men nu lämnar jag henne men vissa människor är extremt duktiga att få fram det sämsta ur andra människor...

Kom hem halv 8 igår, senare är beräknat för det var så mycket folk.
Inget på tv igår men skönt att komma hem med lite kväll kvar av kvällen.

Har ätit frukost, diskat o sökt ett jobb som receptionist på ett lokalt hotell här i Borgholm.
Nu är det dax att ge sig ut o "sälja" sig igen, tanken ger ångest o ont i magen... :(

Måste klä mig nu, sen en snabbis till affären, stora damen får faktiskt dammsuga åt mig.
Tror inte det varit så poppis om jag dragit igång den nu på morgonen :)
Kom hem igår till kycklinggryta med ris, sallad o äppelpaj till efterrätt,
det har sina fördelar med en 21 årig dotter hemma :D



HA EN BRA DAG !!







Kommentarer

  1. Folk är skrämmande okunninga om bra mycket. Jag var på lanthandel där de sålde fårskinn. En turist kom och frågade om hon kunde få se fåret som skinnet suttit på. Ägaren visade på fårkorven i frysen och turisten höll på att svimma.

    Hur svårt ska det vara att fatta att inget djur fortsätter att springa runt UTAN HELA SITT SKINN!!

    SvaraRadera
  2. OJ OJ nu börjar Allsång å jag som vart mitt i texten ... men du, den där "fisk-frågaren" hade kunnat vara jag haha .. är galet rädd för fiskben i fisk ;) ... hehe .. en fisk-fjant är jag ;) .. KRAM!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg