Söndag kväll.....

Är hemma ef jobbet, slutare än slutast !!!
Denna förbannade hostan o hur mycket folk som helst under hela eftermiddagen o en värme som är osannolik denna tiden på sommaren gör att jag är mör som en gammal ko som hängt i 3v i solen.....

Imorrn är det slut på att ligga o småfisa i sängen o dra sig hur länge som helst för sonen, då börjar skolan !!
Tonåringen börjar på tis för att 7 orna ska få ha skolan en dag för sig själva.
Grejen är ju att enbart de som börjar 9 an har gått i "gamla" skolan då den är totalrenoverad i 18 mån så dom är de enda som verkligen kan se skillnaden av barnen sett.

Även för henne som börjar 8 an är ju skolan "ny" då hon gått i baracker ett stenkast fr vår lägenhet hela 7an.
Men det är skönt att dom får rutiner igen, då vet man var dom är dagtid iaf!!! :D
Problemet är ju att de måste i säng i skaplig tid igen o det är inte det lättaste ef ett sommarlov.

En hosta från hell, ont i bröstryggen ef all hostning o ett huvud vars insida sett sina bästa dagar är statusen, annars är det toppenkanon vet'ni !!!

Sorgångesten börjar klinga av för denna gg nu...
Men jag är slut i huve't totalt...
Av stress, sorg o förkylning...
Det surrar o brusar i öronen på mig, hör knappt vad folk säger.
Å kärringar som mumlar så jag inte hör vad de beställer...

Ju längre säsongen går desto mindre tålamod får man till dumma kunder rent ut sagt..

Men nu är det kväll o jag ska hälla mig i soffan o där lär jag bli liggandes..



HA EN SKÖN AFTON !!!

Kommentarer

  1. Mina ungar börjar skolan först om en vecka, så vi har en lång ledig vecka kvar att försöka vända tillbaka på dygnet...

    SvaraRadera
  2. Är tok slut jag med! Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Men usch och fyyyyy!!!! Önskar jag kunde skicka lite kraft! Hoppas att hostan vill försvinna snart!

    Och skolan - här på västkusten är det tredje veckan...

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg