Jodå,

.... än lever jag.
Med näppe...

Nä, så farligt är det inte, är bättre idag, hade ingen feber imorse iaf.
Men orken ligger nånstans i höjd med lilltån...
Efter att ha slumrat av o till i soffan (hur trött kan man va??) så diskade jag, duschade, klädde mig o sen var jag helt genomsvettig o slut igen.. :(

Vilade en stund för att svalna av lite o sen cyklade jag ner på stan.
Har faktiskt shoppat blygsamt, 3 toppar/tshirts för priset 3 för 2 :)
En ljusrosa o en vit v-ringad tshirt o en djup u-ringad top (även bak..) med 3/4 ärm, vit m blå ränder, så fräsch o vardagssnygg.

Handlat mat o sen hem så nu e jag helt slut igen....
Men får försöka samla mig så jag kan göra nåt vettigt, hade sååå mycket planerat dessa lediga dagar men det sket sig rejält.
Som vanligt alltså...

Ska iaf göra en kålpudding, ligger köttfärs i kylen sen i förrgår jag måste ta hand om idag o sen kanske det blir biffar av resten.
Lite förberedelse bara, sen klarar det sig självt i ugnen.
Ett brödbak får det bli oxå, det sköter ju sig i stort sett självt.

Men det är tungt nu...
Jag saknar honom så enormt...
När man själv är trött o inte mår bra så är det skönt att ha nån att "luta" sig emot men han finns inte där...
Saknar hans skratt...
Saknar hans fysiska o mentala stryka...
"Det är det lilla problemet.." vare sig det gällde rent praktiska problem el annat..
Saknar hans värme...
Saknar våra "ordlekar"....
Saknar att inte få dansa med honom...

Sorgen har gjort mig gammal, trött o sliten..
Allt har spårat ur, mat, vikt, handlingskraft, allt..
Jag vet precis vad jag ska göra åt det men förmår inte vända på det nu..

Om jag orkar ska jag försöka åka med barnen till Kalmar imorrn o ta en sväng ner till hans grav innan.
Jag har inte varit där på 2v nu o det "känns".

Men nu ska jag vila en stund innan jag ska försöka få nåt vettigt gjort idag.



HA EN SKÖN KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Sorg är ju verkligen sorg. Har aldrig upplevt det du upplever ,förmodligen inte ens nära ändå har det gjort sååååå ont. Så din smärta? AJ! Få se om du kommer iväg då. Kalmar.

    Brödbak.."sköter sig nästan självt"? Vad har du för superrecept? :)

    SvaraRadera
  2. Det måste göra så ont. Det är säkert bra för dig om du tar dig iväg...kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Skickar över en stor kram till dig förstår att det är tungt/Diana

    SvaraRadera
  4. Lilla vän det är vansinnigt att bege sig ner på stan eller hålla på stöka med mat o bak när man har en infektion i kroppen. Tänk på hur det gick för S i Sannex, kan bli väldiga konskvenser av det.
    Förstår också din sorg men eftersom jag upplevt liknande själv kan jag trösta dig med (trots att du förmodligen inte är mottaglig för det nu) att dipparna så småningom blir färre och groparna grundare. För mig var det värst första året, att uppleva storhelger och andra sociala saker ensam, sen gick det också bättre och bättre för då har man ju gjort det förr. Över går det aldrig men det förändras.
    Styrkekramar i massor!!

    SvaraRadera
  5. Kram til dej. Tror det är viktigt att du inte ställer så höga krav på dej, att orka ditten å datten. Din kropp sörjer och behöver också vila. Du är stark, men måste också få visa dig svag. Kramar Magdalena

    SvaraRadera
  6. Det sägs att tiden läker alla sår - men "tiden" kan upplevas vara just en evighet ... och det tar olika tid för var och en att bearbeta sorger och ledsamheter ... Det sägs också att var sak har sin tid ... och allt varar inte för evigt - det gäller även bedrövelser ...
    Var rädd om dig, ta väl hand om dig ... låt tiden gå och låt allt läka i sin egen takt ... så blir det bra till slut ... var så säker!/Mormor

    SvaraRadera
  7. Skickar styrka, energi, tröst och krya på dig kramar!

    SvaraRadera
  8. Neta säger det så bra - men ta hand om dig och jag skickar styrkekramar!

    SvaraRadera
  9. Ja du, saknaden kommer ju alltid att finnas men förhoppningvis blir den lättare att handskas med.
    Var rädd om dig och man får sörja öppet. Känner med dig,
    kram Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg