Kändisspaning, Marknadsshopping o annat....

Fredag morgon...
Tii´n går, tii'n går som man säger här på Ö'a...
(Översatt till rikssvenska: Tiden går, tiden går..)

Ännu en 10 timmars dag igår o det lär nog bli så idag oxå.
Så nån Brolle på Larmtorget, Kalmar,  kl 21.45 lär jag varken hinna in till el orka flänga iväg till... :(((


Men, men....

Fortf sååååå mycket folk till lunch o kvällsdine´ på jobbet!!
Roligt att det är så poppis!!

Sent igår kväll fick vi kändisbesök, Mi Ridell m make finansman Peter o sonen Max kom på besök.
(Nä, jag är ingen kändisstalkare  men när jag jobbade på macken så fick jag veta det vare sig jag ville el ej genom alla rubriker/bilder i skvallerblaskorna :) )

Hade fått höra i staaaan att godaste fiskrestaurangen var vi !! :D
De var så trevlig, så trevliga så o nöjda när de gick :)

Elisabet Carlsson (Grabben i graven bredvid, Julkalendern mm) kom in Valborgshelgen tror jag det var.
Midsommardagen handlade Lill Lindfors rökt lax av mig o hon satt i stolen bredvid sist jag var hos frissan.
Hon bor ju nästgårds i stort sett :)
Hollywoodregissören Daniel Alfredsson springer runt i buskarna titt som tätt ang filmatiseringen av Johan Theorin's  Skumtimmen som ska spelas in i krokarna runt jobbet.

Grejen är att man känner knappt igen dom naturella s a s.
Mi har ju en väldigt spec, ljus röst så det var det 1a jag märkte.
Otroligt liten o petit i kroppen som man säger, hennes man är dubbelt så stor som henne :)

Jag blir ansiktsblind på jobbet. 
Ansiktena rullar förbi som i en film...
När kunderna frågar om det är deras mat som serveras o hämtas så har jag ingen aning, det kan ha varit 2-10-20 st ef att dom beställt.
Det är bara specialbeställningarna som man minns, (knappt det..) om nån är allergisk el annan spec.mat.

Var ju på marknaden i Rockneby i ons, såååå mycket folk o bra shopping blev det.
1200 kr bara försvann sådär...
Poooff~~~~~~~

Sonen fick denna "jacka", hoodjacka m pile´foder el teddyfoder som man sa förr:


Å se där, ett par nya tofflor blev det till lilla moi :)
Röda förståss :)


2 nya skivor blev det.. :)
LS förståss o Streaplers :)
Så nu går LS nya skiva "Rocky Mountains" för fullt i bilen inför lördag :)


Dessa 2 A4 stora vykort köpte jag för 10 kr/st som ef lite pyssel o knåp ska bli überläckra kökstavlor :)
Bild på det kommer senare..


Samt 2 varmrökta, lufttorkade påläggskorvar, peppar o paprika :)
Älskar hantverkskorvar som jag kallar det för !!
Munkar, dricka, naturgodis o lite till...

När tonårsdottern var på semester m pappa så köpte hon detta "blingbling"-halsband till Lilla Hjärtat :D


Imorrn får det bli ett städröj här hemma o sen blir det väl Stadsfesten i Kalmar (förmodar jag..) en liten stund innan det är dags att åka vidare på Kärrasand o LS :D
Men det kommer att bli "tungt", sist jag var på dom var med A i Eringsboda nån gång i slutet av mars..
Vår sista kväll till LS tillsammans.. :(

HA EN MYSIG FREDAG!!

Kommentarer

  1. Så söt lilla hjärtat är, första ggn jag ser henne, tror jag,
    Ja du, minnen poppar upp hela tiden när man mist ngn, men jag hoppas att du får trevligt o minns det roliga o fina som var.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Shoppartagen :).....härligt! Snygg jacka o pjuck. Tavlorna blir självklart kanoners.Jag gillar kändisar jag hahahaha,ser jag någon tittar jag knappt men i fantasin vill jag ta kort med dem höhö.
    Ha en bra fredag. Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att kunna kolla in kändisar på jobbet samt att du fått ett sånt bra jobb. Trist att ex vara på en sunkrestaurang....

    Jättefina skor! Kram

    SvaraRadera
  4. Ohh, jag fastnade på att Skumtimmen ska bli film! Jag älskar Theorins böcker!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg