Ska jobba....

... 7 av de kommande 9 dagarna!!
Å de 2 lediga är nästan fulltecknade, lör förmiddag nästa helg är inget inplanerat.
Än alltså :)

Mamma kom hem igår fr sjukan så nu är det rehab som gäller.
Hon ska få hjälp morgon o kväll av en fr hemtjänst/kommunservice.
Pappa har så mycket annat o styra med o han är 81 år, då kan man få ta emot lite hjälp.

Vädret igår var lite märkligt, soldis, mulet, klibbigt o kvavt omvartannat.
Så nån sol vid stranden blev det inte men jag var ute nästan hela dan.
Lilla Hjärtat fick vara hos mina föräldrar, det är betydligt svalare i deras kök än i mitt på 3e vån o köksfönstret i söder.. *puh*..

Gick en runda i Borgholm, gick in på Strand Gallerian för 1a gg i år.
De stänger på söndag (snabb man är i vändningarna.. )
Inhandlade denna på Art Of One för halva priset:
Läckert linne till dans~~



Sen tog mig en tur söderut, till hans grav som 1a anhalt.
Gjorde så fint, rensade upp bland vissna blommor, arrangerade om dom o planterade min nya blomma i den lilla plastbyttan jag har där.
Blev så fint så...

Vidare till Färjestaden o Ölands Köpstad.
Dock inga nya sandaltofflor men det fanns andra skor jag gäääärna velat ha :D
Shoppade ny tshirt/top a´ 99 kr på H&M:
Otroligt läcker färg :)


Idag är det Gammaldags marknad i Sandvik där jag jobbar så vi väntar mycket folk.
Har inte en susning om vad just Gammaldags marknad är men fått förklarat att det är ganska strikt styrt om vad som få finnas där.
Endast hantverk o dyl, lakritsremmar o plastleksaker göre sig icke besvär.
Sista dagen vi har matvagnen öppen så imorrn står jag inne i ord köket igen, i kassa o fiskdisken.
Så ofantligt fort det gått......

Tog allt Lilla Hjärtat o traskade upp till slottet igår kväll när Kalle Moreus, Sven-Ingvars o The Refreshments spelade där uppe.
Hörde dock bara lite av S-I, Kalle hade redan spelat o Refreshments skulle väl avsluta.
Att sitta still är ju inte Lilla Hjärtat's melodi..
5 min, sen pips det o gnyas så det var bara å lyfta på rumpan o traska runt med henne.

Pratade med bekanta som satt i sin Oldsmobile..
Skuttskutt så satt NÅGON :) i baksätet o hade det gott !! :D
Hon tyckte väl det var bekvämare där än på otäcka asfalten, att sen nån kliade henne i nacken gjorde väl inte saken sämre :D
Hon är allt ett litet guldkorn Lilla Hjärtat.. :)

Men nu är det dags att sätta fart...

HA EN SKÖN LÖRDAG!!

Kommentarer

  1. Klart att dina föräldrar ska ta emot hjälp om de behöver och de är lite till åren. Hoppas dina jobbdagar går fort!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. *ler* Men Lena - fullt upp igen alltså! Var rädd om dig vännen!

    Klart att mamma och pappa skall ta emot lite hjälp. Är övertygad om att de alltid gjort rätt för sig..

    Ha en god helg nu! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg