*hosthost....ååååhåååhåå...hosthost*



Jodå, vaknade kl FEM med hostan från helvetet !!!
Det var då inibövelensjäklar vad det ska kärva i pipan... :(((((((
Låg o hostade i knapp halvtimme, sen klev jag upp, satte mig vid datorn o sen tog jag en kopp hett honungsvatten.
Det enda som hjälper !!!

Nackdelen är att det är inte så lockande att dricka hett honungsvatten när det är +27C inne o +18C ute....
Det svalkar inte direkt o inte är det så angenämt att bli uppvärmd än mer heller....

Åskan rullade lite lagom under nån ½ timme imorse, en kort men intensiv regnskur kom o nu skiner solen igen av o till...
Efter gårdagens hetta så är det kanske inte så konstigt om det bildats åska..

Nu sitter sonen i skolbänken igen, skönt för dom att komma igång igen även om dom inte vill erkänna det.
Sista året på mellanstadiet, sen har jag inga "barn" längre, bara tonåringar o en vuxen...
Vart har alla åren tagit vägen?? 

Tittade på "Kommisarien o havet igår..."
Vem kom på den otroligt osmarta iden att ha en tysk i huvudrollen som man dubbar så det liknar apskit vid synkandet med läpparna???
Hade det inte varit bättre han talat svenska med tysk brytning??
Jag var iaf inte särskilt imponerad...

Å ikväll brakar Dallas lös igen :DDD
"JR" har blivit gammal, Larry är ju 80 år.
Med tanke på vad han gått igenom så är det svårt att inte imponeras att han orkar med en filminspelning..
"Bobby" är lika snygg idag som då fast på ett annat sätt, den hemska frisyren är ju borta tack o lov.. :)
Hur impad blev man inte när JR ringde fr BILEN i en med dagens mått mätt gigantisk biltelefon med apparat, sladd o telelur ??
Kommer ni ihåg ??? :)

Nähä, börja fundera på att göra mig i ordning för jobb, idag blir det nog lugna gatan.
Hoppas jag...
Vi är bara 3 men med facit fr förra året så tappade det rejält denna dag, nu är det bara äldre kvar.
Det har drällt av tyskar sista 2v men även deras barn börjar väl skolan snart dom oxå o måste dra sig hemåt så det är bara pensionärerna kvar.

HAVE A NICE DAY !!!
*som dom säger overthere..*

Kommentarer

  1. Det var en jäkla hosta till att vara seg, hoppas det går över snart.
    Ja dallas e ju kult, måste ses. I alla fall första avsnittet,
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med hosta. Nej te vill man inte gärna dricka i värmen, men vad göra?

    Ja Dallas ja. Tittade på vartenda avsnitt även om jag inte var så gammal och sen när serien började gå i repris så tittade jag igen -94. Larry Hagman är rätt intressant. Har sett intervjuer med honom och han verkar klok.

    Ha det så bra idag och se om du får tag i citrontimjan och salvia och pepparmynta. Suveränt för hosta och eländiga halsar. Färsk riven ingefära i teet är också undrgörande.

    SvaraRadera
  3. Jag kollar inte på de där TV-filmerna, de är en samproduktion med Tyskland (precis som Emil var på sin tid...) och jag orkar inte med dubbningen, det blir så styltat då!

    SvaraRadera
  4. Nu säger du till på djävla skarpen med hostan. Trollar bort*. tonåring ja. Min minsta tog klivet upp i högstadiet nu, hjälp vad skönt:)....att jag blivit förmodligen äldre får jag blunda för:),kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg