Ja, herregud.....

.... sånt folk det finns !!!!!
Hamnade i en diskussion mot bättre vetande inne på danslogens fb sida. Alltid samma tjafsiga personer som drar igång nåt o ofta om LS fansen.
Tyvärr så spårar det alltid ut o handlar till slut om nåt helt annat än vad det gällde fr början..
Personliga påhopp, gliringar, bl a om stavfel o jag fick en gliring att att hon minsann jobbade sina 40 tim mån-fre o inte behövde jobba helg när jag var trött o läste fel i en kommentar o svarade på det.
Å f ö bad om ursäkt för det..

Men nu är det ju så att för de som jobbar mån-fre ska kunna gå ut o äta gott på sin lediga tid så måste andra jobba då för att dom ska kunna det.

Men fenomenet är inte unikt för danslogens fb sida, det är jag som jobbat inom turistservice i olika former de senaste 10 år mycket medveten om....
Folk är inte kloka helt enkelt...

När jag jobbade på campingen så ville camparna ha pengarna tillbaka för att det regnade o de fick in vatten i förtältet...
För att det fanns myror.......

För att inte tala om uppträdande o varsamhet om den fasta inredningen...
Svenska folk som sitter o skiter i duschen....
Gör dom det hemma oxå??

En fylla utan dess like på semestern o ett uppträdande därefter...
Gör dom likadant hemma??
Kan säga att efter den säsongen o efter att att ha sett vissa delar av "Böda camping" så aldrig i helvete jag sätter mig på en camping!!

Hade en dam som skulle köpa rökt lax...
Hon skulle ha 800 gr.
Då det är mycket svårt att kapa biten exakt så blir det lite över el under men se det gick inte. 
Det skulle vara EXAKT den mängd hon skulle ha.

En dam skulle absolut ha mittenbiten på laxen men den är ju inte hur lång som helst.
Ant var den för mycket åt stjärtbiten el för långt framåt huvudet.
Till slut suckade hon o sa att hon fick ju ta det som det var fast nöjd var hon inte...
Nähä, men varken jag el Gud skapar laxen exakt lika tjock överallt..

Eller han som undrade om vi inte hade färgade kaffekoppar för han drack inte kaffe i vita koppar.
Så han gick utan att köpa nåt kaffe då vi bara har vita kaffekoppar...

Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om folk på semester men jag har inte tid...
Nu är det frukost o sen dags för jobb. 
Idag stänger vi kl 18, sååååå ljuvligt skönt att ha lite kväll kvar när man kommer hem :)
Nu har vi bara öppet till 20 fre-lör.


HA EN BRA DAG!!!

Kommentarer

  1. Men jösses!!!!! Det är inte sällan man möter denna typ av människor.. Man blir så... frustrerad, förundrad och lite betänksam. Och allt emellanåt förbannad. Sicka puckon!

    Hoppas DENNA dag blir bra! *ler*
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Vilket bra inlägg. Ja det finns folk till allt...

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå jobbat i olika serviceyrken och ibland baxnar man över vad folk har mage att kräva! Och FB-grupper, jag undrar om vissa individer är med bara för att skapa bråk och konflikter, de tänder direkt på alla cylindrar och överreagerar nått kopiöst!

    SvaraRadera
  4. Har gått ur den gruppen och går aldrig in på Danslogen överhuvudtaget längre. Alla har ju olika smak och jag hör inte heller till LS fans, det är inte ens dansband för mig. Men jag lyssnar gärna på låtarna när andra orkestrar kör dom och dom har väl gjort mkt för dansen antar jag. Sen är det ju deras yrkesroll man kritiserar, killarna är säkert hur bra som helst privat. Många har svårt att skilja på det.

    Har stått 16 år på säsong på en camping och också varit med om att hitta skit i duschar och även i diskrum, använda blöjor på toagolv m.m. det finns folk till allt.
    Jag jobbar på dagis och skulle kunna skriva en bok om underliga föräldrar också ;)

    SvaraRadera
  5. Fantastiska människor 'not* hahahahaha. Andas*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg