Ensam...



Ensam i ett regn.....

Jag går i ett regn ensam i natten.
Allt som jag hör är rytmen från ett regn.
Något blev fel
ett glas blev för mycket.
Du lämnade mig
gick din väg utan nåt svar.

Ja, går lika ensam som förr
hem i natten.
Ingen vän som väntar därhemma ikväll.
Här är lika tyst
aldrig mer hör jag skratten.
Ingen vän som frågar om svar
hur jag mår.

Här på mitt rum ensam i natten
jag lyssnar och ber
att du öppnar min dörr.
Allting känns tungt
vad var det som hände?
Allt gick så fort
du försvann utan nåt svar.

Jag vandrar i ett regn
utan mål här i natten.
Lyssnar till det ljud
som små regndroppar ger.
Ingen enda som ser
tårar faller som vatten.
Ensam går jag hem
Ingen hör ingen ser.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
HA EN FORTSATT BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Så känner jag mig idag utan att kunna säga vrf. Men bättre lycka imorgon :)

    SvaraRadera
  2. En del stunder känns tomrum och saknad extra mycket ... det är då vi får ta fram fina och glada minnen, kanske kan de göra att ensamheten inte känns så svår ...
    Ha det gott i kvällen !/Mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg