Ett nytt blad.....



..... i almanackan idag.
Augusti...

Sensommaren med sitt lugn, turisterna börja åka hem, det är fortf varmt o skönt o som varmast i vattnet.
Är glad att Italienskan får ha lite skön sensommar när hon kommer hem.
Dom har ju haft uppåt +43C så det är ingen måtta på hettan heller.
Beach 2012 är över, inget att hetsa upp sig för ang "formen"..
Som jag f ö skitit i fullständigt i i år....

Ska jobba heltid hela aug oxå, sen blir det halvtid i sept o sen är det slut...
En tur till syrran i Lund blir det 2a helgen i sept, en dag i Köpenhamn hade jag tänkt med barnen o besöka Tivoli o sen spelar LS på Björka Loge.
De har haft 2 v med pappa på Gotland nu, kommer kanske hem imorrn så dom har haft ett skönt sommarlov med ledighet, det är jag som jobbat arslet av mig..

Nästa vecka är det Rockneby marknad, ett måste på sensommaren.
Efter alla typ 100 år så har dom flyttat den till en ons ist för 2a tors i aug pga knallarnas gnäll över dödag mellan Löttorp o Rockneby.
Min moster bor bara 150 m fr marknaden så det är alltid ett besök där, vila o fika o sen en runda igen.
En mycket stor marknad.
Italienskan kan ju följa med på sv marknad för 1a gg på över 2 år :)

Lör d 11e är det tänkt jag ska åka på LS i Kärrasand, såååå länge sen sist.
Ser verkl fram emot det..

Dags att åter leva upp till mitt bloggnamn, The perfect housewife~~~~
Frysen gapar tom på bullar o bröd, dags att ta itu med det.
Müsliburken är tom den oxå, skulle gjort det i ett par dagar nu men inte varken "hunnit" el "orkat" men jag ska försööööka hacka nöttar o mandel nu tills  ikväll o rosta då.


Ikväll är näst sista "Sommarkväll på torget..", Scotts spelar upp kl 19. Jag brukar vara hemma strax ef 20 så jag får se sista 45 min iaf. Nästa ons är det sista gg, då står Wizex åter på scenen.
Passar ju bra att marknaden var på ons, då är jag ju ledig på kvällen :)

Idag ska pappa o socialen ha ett videosamtal med rehab avd mamma är på inför hennes hemkomst ev i slutet av veckan. 
Hon klarar sig utan rullstol nu men kommer behöva mycket hjälp i början.
På så vis bra att  äldsta dottern kommer hem o kan hjälpa dom lite, jag jobbar ju..

Hennes 1a prioritet blir att ta körkort, det har ju inte blivit så med tanke på Internatskola o snudd på 2 års vistelse i Italien.
Utan körkort så är du i dålig position för ett jobb oavsett vad det är för nåt.
Ska hon börja plugga igen så underlättar det ju där oxå.

Men nu knorrar magen för frukost...

HA EN BRA ONSDAG!!



Kommentarer

  1. På ett sett skönt att det är augusti :)
    Hoppas att du får en bra onsdag!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Ja, på något konstigt sätt så är det ju skönt att allt börjat återgå till det normala igen. Förstår att ni känner så som bor på turistställen. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du, den så kallade sommaren går mot sitt slut.
    Här ska oxå fixas i dag tänkte flytta runt lite möbler.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  4. Sommaren som aldrig riktigt blev lider mot sitt slut ... ja ja vädret kommer och går som det vill ...
    Vad mycket olika "grejer" du har på gång! Låter trevligt, ha det riktigt gott!/Mormor

    SvaraRadera
  5. Körkort är viktigt6, precis som du skriver, om inte annat kan det behövas bil för att ta sig till och från jobb om arbetstiderna inte passar med andra kommunikationssätt. Låter som att du har ett späckat schema framför dig, både vad gäller jobb och fritid!

    SvaraRadera
  6. Jahopp - låter som om du har en hel de att fixa med! *ler* Vi har fått långväga besök som stannar en månad och vi börjar snart jobba igen.... Och sommaren är slut.. Njaeee, denna sommar glömmer jag gärna..

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Mysigt med Rocknebymarknad kram Diana

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg