Jaha,

.. måndag idag!!!
Ny vecka, nya göromål...

Sonen har lägerskola i slutet av veckan ute på Lundegård, hela 7 km hemifrån förstår ni :)
Men det blir nog skoj för dom..

Jobb, jobb, ledig, jobb, jobb, ledig, jobb ser min vecka ut.
Ons ska jag till Kalmar, o lör blir en dag i dansens tecken.

En kvinna kom in på jobbet för ca 2v sen...
"Dansar du nåt nu för tiden??"
"Ööööh.... "
(Hjäääääälp,vem i h-e är det????? känner ju igen rösten så väl..)
Gamla Rifa?? 
Linedance??
Hällbätasjärnvägar vad di grå jobbade... så det nästan osade bränt om dom.. :)

Till slut kom jag fram till att det var nog faktiskt en kombination av det, har både jobbat ihop m henne o dansat linedance men om det är hon jag tror har hon nog tappat 30 kg i vikt!!

Jo, hon berättade att min gamla Linedance klubb har 10 års jubileum på lör 1a sept om jag ville komma in.
Det börjar redan kl 14 men så tidigt ska jag inte in.

TIO ÅR SEN!!!
Det är 11 år sen jag började dansa linedance men då under Mönsteråsklubben o Kalmar bildades året efter så det blir 10 år.
Ofatttbart vad tiden skenar iväg...

På kvällen spelar Lasse Stefanz i Fågelfors som ligger strax utanför Högsby som ligger 8 mil utanför Kalmar så så långt är det inte denna gg.
Så jag börjar väl med linedance, steppa loss några steg med lite tjoande, klappande, stompande mm, vissa danser sitter i ryggmärgen om inte annat så efter ett par stegkombinationer.

Sen fortsätter jag till Fågelfors o Lasse Stefanz!!
Har aldrig varit i Fågelfors parken men det är en äkta folkpark i Guds fria natur tror jag så vi hoppas på uppehållsväder men enl kartan ska det bli det.

Arma mina barn med en sån urusel mamma med en så bränd hjärna att man glömmer av deras födelsedag... :(((

Insåg i lör när jag låg i badet (bad kan ha terapeutisk verkan..) att vi glömde fira italienskan nu när hon var hemma.
Hon fyllde ju i juli, 2 dagar ef mig o då fick hon grattis fr mig/oss givetvis.
Men nåt annat firande har totalt glömts bort, inget kalas, ingen tårta, ingen present, ingenting....
Men sorgen har varit förlamande o sen så sjuk samtidigt men ändå försökt jobba mellan varven så det är väl orsaken.
Fy faan., man är för bedrövlig....

Igår brakade ett åskväder from hell löst ute hos oss...
Runt 15 så mörknade det på himlen o vinden piskade i..
Runt halv 4 så kom regnet.
Jag satte mig för middag 10 i 4 hos J som satt o åt o sa:
Där blixtrade de...
Å sen small det..
Å hällbetsjärnvägarsbananeridetblåskåpet vad det small !!!!!

Jag har aldrig i hela mitt liv upplevt en sån knall, det var så det kändes i öronen o i byggnaden.
Det var så håret reste sig på armarna...
Förmodligen slog det ner strax utanför oss i sundet, därav den enorma knallen.

Vi får uppleva väldigt MYCKET  väder därute på kajkanten vid kanten av Kalmarsund...

Nu måste jag klä mig, sen en sväng till affären, sonen meddelade att han är här ikväll så jag får se över mjölk o yoghurtförrådet i kylen.

HA EN BRA DAG!!


Kommentarer

  1. Mycket väder har det varit. Japp. Här också.

    SvaraRadera
  2. Väder här också!!! Undrar var allt kommer ifrån??

    Att glömma . jodutack!! En annan skulle kunna ha gjort den missen i år. Är förvirrad med jämna mellanrum.. Men italienskan kan kanske firas nu? Senare?

    Hoppas du får en god vecka L.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ohh, när jag var ung och bodde i ett höghus på Göteborgs typ högsta punkt, då kom det eldbollar ur kontakterna när det åskade.... Då var jag inte så kaxig....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg