Torsdag....

..... har det blivit !!
Dagarna rinner iväg fortare än man hinner med...
Näst sista augusti idag.......
4 mån sen vi förlovade oss....
Det är ännu ofattbart.....

Det var en tung dag igår.
Var vid hans grav o hos min kontakt o det tog energi som jag egentligen inte har så jag var rätt trött o slut igår kväll.
Hon säger jag ska sätta mig själv i fokus men hur gör man det??
Det är svårt när man inte har nån att dela det roliga/positiva med.
När man inte har nån som gör nåt för MIG??
(Gud så egoistisk jag är..)

Varför ska jag göra nåt för mig, sorgen finns ändå kvar.
Jag skulle så gärna, så gärna åka en restresa t ex Kroatien nu i höst men sorgen följer ju med, den stannar ju inte hemma.

Det går ju inte att lägga den i en ryggsäck o hänga den på hatthyllan... :(


Visst kan jag åka själv men jag vill ha sällskap på såna saker, nån att dela det med både där o efteråt.

Jag har mina danskvällar o det är det som göra att jag orkar med nu..

Lite egolyxshopping blev det:

Kicks hade 20% på alla dofter, denna önskade jag mig julklapp av A men då fick jag bodylotion men nu blev det äntligen inhandlad.
Är nyfiken på Lady Gaga's doft "Fame" men den ska inkomma strax.
Överkomligt pris på den oxå..

Kanske nästa helg i storstan, vem vet??

Inhandlade ett nytt badlakan på Jysk, kollade på Hemtex men fanns inte den färgen jag ville ha.
Ett stort, bladgrönt badlakan blev det.

Barnen fick underkläder/strumpor.
Gick in på "Village" o där var det 50-70% på det mesta utom höstnyheter pga flytt.
Inhandlade ett Lemon flingsalt, så alldeles underbart gott !!
Rostade sweet potatoe, morötter o palsternacka igår o när jag serverade det så strösslade jag över Lemonsaltet.
Jiiiiiiiisses, smaklökarna var i himlen :)
Stekt tunnskivad kotlett till det med en svampsås, det var superkanongott !!

Gick o klämde o drog lite i kläderna men ingen större klädshoppinglust hade jag.
Det får vara till nästa helg..
Är sugen på en ny väska...
Äähumm... har ju inte några innan el så.. :)

Men en kvinna kan aldrig få för många väskor el skor :D

Nu är det frukostdags, sonen har åkt el rättare sagt cyklat iväg på lägerskola tills imorrn.
Hoppas det inte blir för mycket regn o att inget händer (han är expert på sånt som minnesgoda läsare vet sen innan... ) o att dom får skoj.

HA EN BRA DAG !!!


Gårdagens middag...


Kommentarer

  1. Maten låter gudomligt god L. Och visst går dagarna fort. Oavsett hur man mår eller känner...

    Skickar dig ork. Och kramar

    SvaraRadera
  2. Nä väskor kan man inte få för många av. Förstår att du inte vill vara ensam o att sorgen inte försvinner för att man reser någonstans. Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja lätt att säga. Men det måste få ha sin tid. Och under tiden så får man hitta små andningshål och rum som gör att man orkar till nästa stund.
    Kanske finns det sorg-grupper att gå till, träffas och dela sina erfarenheter? Jag vet att det ska finnas sådana på nätet.

    Tusen kramar.

    SvaraRadera
  4. Ja, väskor har man aldrig för många av :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Sorgen får bli en följeslagare en stund till, låt det ta den tid som behövs.
    Maten ser super ut.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg