En ny dag...

.. har grytt...
Ett nytt år har börjat....
Ytterligare ett år att överleva...
Både ekonomiskt o känslomässigt..

Ytterligare ett år av "utanförskap"..
För på vinterhalvåret har jag inte råd att göra nåt pga arbetslösheten o på sommaren kan jag inte för man är tvungen att jobba så mycket det bara går, typ 200 tim/mån för att få ihop så mycket pengar som möjligt.
När andra kan åka iväg på semestern till dansweekends o Malungveckan, då måste jag jobba för att få ihop pengar..

För mig var det en vanlig måndagskväll framför tv:n..
Undantaget det sprakande fyrverkerierna utanför vid 12 slaget..
Det har sina fördelar att bo på 3e våningen med utsikt över 3/4 av stans bostadsområden...

Blåste utav helsike så de löstes upp fort tyvärr.
Men det var många, sköna tusenlappar som gick upp i rök..
Men det är ju vackert att titta på...

Dagen blir inte mycket av.
Frukost, diska, titta på Ivanhoe i eftermiddag.
Varje år tror man dom ska få varandra men icke.. :))
Märkligt.. haha !!

Middag vet jag inte idag, kanske hemgjord pizza.
Finns ingen dag på året som det säljs så mycket pizza som idag !!
Men jag gör min själv..

Gårdagens middag:


Kvällsvickning:


Tonårstjejen ringde 20 ö 1 inatt o önskade Gott Nytt år!!
Men en Nyårsafton jag aldrig mer vill uppleva...

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Nej inte är det roligt att sitta ensam framför tv:n. Har gjort det i många år. Och hur fan kan han välja den där blonda Roweena?

    SvaraRadera
  2. Håller med - hur fan kan han välja Roweena?? SKit också! Rätt åt han att han sedan går omkring och trånar efter henne...

    Hmm, har firat nyår själv flera gånger. Jag tycker det spelar mindre roll. Heller ensam än misshandlad av min fulla far... Lite så resonerar jag.

    Hoppas dock att din nästa nyårsafton blir bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag såg inte Ivanhoe i går.
    Hade tänkt men det blev inte av.
    Håller tummarna för att 2013 blir ett bättre år för dig!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg