Tema Hälsa: Balans..

Jag kör ett tema på hälsa o nu är det Balansen..


Balansen mellan det goda o det nyttiga...
Balansen mellan hälsosam träning o hetsträning..

Ja, balans behöver man överallt för att man ska må bra.
För mycket el för lite går ett tag men för bästa mående så är det en bra balans mellan allt som är det viktiga o så svårt att få till..

Jag personligen kapar ju kalorier där jag kan.
Andra tycker att när man väl äter el "unnar" sig så ska det var på riktigt o kalorierna spelar ingen roll..
Men det är ju upp till var o en...

Kan ju säga att när jag började på VV för 14½ år sen så köpte jag hela lightgrejen..
Vilket man inser ef ett tag inte är så bra kanske..
Oftast innehåller det så mycket socker att fullgoda mejeriprodukter är magrare på så sätt kalorimässigt.
I stort sett är det bara fettreducerade mejeriprodukter jag köper, resten är vanlig mat men med eftertanke.

Idag använder jag strösöt till mig o lite socker åt barnen.
Riv ett äpple ist för äppelmos till frukostgröten, då får man vitaminer o fibrer på köpet o behöver inte söta o slipper sockret.
Jag bakar mina egna släta bullar till semlor, i stort sett osötade, använder mandelmassa o 20% grädde.
Sparar många kalorier där..

BBQ sås är betydligt färre kalorier i än bea-sås...
Osv, osv, osv...

Vad det gäller träning så är det bra att hitta en lagom nivå..
Detta underbara ord, lagom..
Att man får det att funka i vardagen o ändå få ut nåt vettigt av det.
Det får man prova sig fram till...

Just nu har jag lagt i en högre växel för att försöka bygga upp lite o sen bara kunna underhålla det om jag får jobb.
Jag kör 4 dagars schema, en dag ledigt, 4 dagars schema osv...
Dag 1 o 3 är det kondition, armar-axlar-bröst, lite mage.
Dag 2 o 4 är det kondition, rygg, mage, ben o lite armar.
Idag körde jag hela programmet fullt ut annars har jag kört de tyngsta övningar varannan gg för att inte överbelasta o få ont.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kan säga att vi slog alla rekord i inskrivningar igår kväll på gymmet.
Helt galet med folk...
Smått kaotiskt i 2½ timme men vi redde upp det iaf *puh*...
Dom hade stort tålamod som tur var..
Kan ju bara registrera en åt gg när vi bara har en dator o en skrivare till passerkorten.

Har duschat ef dagens pass o imorrn är det vila.
Lite middag får det bli, vet inte än vad??
Dans i Oskarshamn ikväll men jag är inte jättesugen så det får nog vara tror jag..

HA EN SKÖN FREDAG !!

Kommentarer

  1. Oj, jag blir trött bara av att läsa om all träning du håller på med.
    Du är förbaskat duktig som orkar hålla på.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du hänger i bra! Men man mår ju så bra av att träna. Avslappnad på ett annat sätt..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg