I Afton....

.... Dans~~~~

Till underbara..
Ska bli så kul att få se/höra dom igen o få spinna loss på dansgolvet !!

Vi hade ju årets 1a "Öppet Hus" på gymmet igår.
En strid ström av både nya o befintliga medlemmar.
Såå jättekul !!
Något "surrigt" ett tag men det gick bra :)

Åkte till ICA igår o storhandlade.
Märkligt hur alla basvaror kan ta slut på samma gång..
Igår var det ju torsdag o jag försöker ju laga soppa på torsdagar så även igår.
I senaste numret av "Buffé" så fanns ett recept på "Snuvsoppa" o med lite känning i gom o huve't av dylikt så testade jag den.

Ooooh my Gooood..... :)
Så suveränt god !!!!!!
Nya favvo-soppan kan jag säga direkt !!
Len, krämig o med rejält sting i, ve den bacill som inte sticker sin kos ef att ha fått en dos av den soppan !!
Perfekt i dessa virus-bacilltider !!
Å med pösiga am.plättar till efterrätt med några droppar lönnsirap o öländska jordgubbar så var det en middag värdig en Drottning !!

Snuvsoppa 2 prt:

1 potatis
2 palsternackor
2 vitlöksklyftor
1 msk rapsolja
2 dl vatten
2 dl mjölk
1 msk riven/hackad färsk ingefära
½ röd chilifrukt
salt å peppar

Skala o skär potatis, palsternacka o vitlök i bitar o fräs i olja i en kastrull i några minuter.
Häll på vattnet o mjölken o tillsätt chilin o ingefäran.
Låt koka ca 10 min.
Mixa den slät o smaka av med salt o peppar.
Servera gärna med en bit surdegsbaguette el plättar till efterrätt..

Am.plättar ca 22 st:

1 ägg
2½ dl mjölk
2½ dl mjöl
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker

Vispa ägg o mjölk o ha i resten o vispa till en slät smet.
Grädda plättar o servera med lönnsirap o bär.
(Jag bytte ut 1 dl av mjölet till siktat dinkelmjöl, jättegott !!)


Hade tänkt ett pass på gymmet vid middagstid idag men jag har nåt skit i kroppen så jag avstår nog för aftonens skull.
Så jag orkar dansa~~~~
Det känns i huve´t o är lite öm i gommen..
Shit...... inte kul....

Frukost ska strax intagas..
Blir nog en solgul smoothie idag, behöver vitaminerna..
Köpte blodapelsiner igår, så gott det är !!

HA EN SKÖN FREDAG !!

Kommentarer

  1. Låter himla roligt det där med dansandet.
    Jag har tyvärr aldrig fallit för dansbandsmusik men nog skakar jag loss i mitt kök emellanåt till än det ena än det andra.
    Beror på hur andan faller på.
    Nu var det dock ett tag sen, av förståeliga skäl.
    Ha en härlig dag och kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Soppan låter väldigt god, ska testas.
    Ha de så bra på dansgolvet,
    Fia

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att du slipper någon förkylning! Och soppan lät fantastiskt god. *ler*

    Nu håller jag tummarna för att du faktiskt har en superbra kväll..

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Namnet på soppan är inte tilltalande men den låter god för att inte tala om pannkakorna, jag måste nog testa att göra båda rätterna.
    Tack för recepten och hoppas du hade kul igår och att du fick dansa mycket.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg