Ont..



... i skallen o mår illa...
Migrän igår kväll..
Munsår..
Men va faan ska livet va kul för??

Jodå, julsakerna plockades undan igår, det lilla jag hade satt upp.
Men än så länge har dom inte hamnat i lådan i förrådet så jag får väl traska ner dit o hämta upp den så jag blir av med det sista.
Resterande städning tar jag i slutet av veckan, byta sängkläder o handdukar bl a.

Husmorstips:
En bakplåtsskrapa är bra till att skrapa bort stearin med på en glatt yta.
Stearin på dukar tas bort med strykjärn.
Lägg en dagstidning på strykbordet om man är rädd om överdraget..
Lägg dubbelt hushållspapper både under o över duken o stryk med strykjärnet så stearinet smälter.
det sugs upp av hushållspapperet.
Stryk tills det inte finns nåt stearin kvar o tvätta duken så är den ren igen.

Ättika är bra till att ta bort kalk i rostfria kastruller.
Slå i en skvätt o låt stå i några timmar tills det löst upp o diska som vanligt.

Gick ju på max-passet med pulsgång igår.
Nu var det ett testpass så en låt till ska läggas till, det blev lite kort för att vara ett max-pass.
Körde ett pass mage-rygg ef det så idag har det inte blivit nån träning men jag har inte alltför dåligt samvete för det.

Har inte gjort så mycket idag pga de inledande raderna men jag har sökt 4 jobb iaf.
Gått runt här i stan med 3 ansökningar o skickat en till Kalmar.
Sälja sin själ till jävulen känns det som...
Att nån ska tycka man är värd nåt..
Att nån på nåder ska släppa in en o se vad man duger till..

Sen i början på dec har jag sökt 9 jobb...
Så jag sitter inte å rullar tummarna o väntar på att jobben ska ramla in som jag har förstått många tror.
Gym-jobbet är guld värt, nåt vettigt o kul att göra 2 kvällar i veckan iaf.

Men jag hoppas jag mår bättre imorrn bitti så då får det bli ett pass pulsgång o lite skrot.
Kanske en tur till Kalmar oxå å på kvällen är det ju jobb, det är ju torsdag.

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

  1. Jag tycker du är duktig. Bara fortsätt söka :-)

    SvaraRadera
  2. Suck, för huvudvärk och munsår. Inte alls kul jue... :( Hoppas det rättar till sig och inte blir värre!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hörde du om killen som ställde sig på nån stor gata i Stockholm, pratade med folk och delade ut lappar med sitt CV. Han sålde sig själv och fick ett jobb ganska snart.
    Hoppas du hittar något jobb och att värken släpper.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också du är duktig. Du kämpar verkligen på, hoppas verkligen det dyker upp ett jobb snart så den biten släpper och du kan få ro med det.
    Krya på dig, kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg