Sista dagen..

.... på julen 2012.
Skönt...
Imorrn plockar jag ner det lilla jag satte upp, nu räcker det.

Blev ingen dans igår, jag hade duschat men avstod i sista stund.
För det första var jag fortf trött sen gårdagen o sen inträffade en sak som gjorde jag att jag avstod.
Det var inte värt det helt enkelt.....
Det var lugnast så...

Kollade på tv men somnade o vaknade halv 2 inatt.
La mig i sängen men jisses vilken natt...
Jag har sovit men förmodligen drömt (inget jag direkt kommer ihåg...) så jag är helt slut nu känns det som.

Om mindre än 2 tim ska jag vara på gymmet, ska se om det finns jobbkläder åt mig innan han ev beställer nytt.
Sen blir det födelsedagskalas.
En mycket kär gammal släkting fyller hela 85 år idag så vi ska dit en stund.
Jag ska hämta barna oxå + mina föräldrar.

Jodå, kroppkakorna smakade utmärkt...
Men tyvärr måste jag säga att nåt recept finns inte.
Jag har faktiskt aldrig kokat kroppkakor o det finns lika många "recept" på kroppkakor som det finns husmödrar på Öland.

-Men du vet, man tar bara lite....
Det känner man....

Jo, tjena mittbena....
Nåt "hum" om det har jag väl ef alla ggr mamma kokat men inte mer...


HA EN SKÖN SÖNDAG !!



Kommentarer

  1. Det där känner man igen.
    Lite på en höft sådär....
    Tyvärr är jag själv sådan idag. När barnen frågar hur jag lagat till vissa maträtter så har jag svårt att berätta receptsenligt.
    En nypa av det och så på en höft...haha
    Ha nu en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så sade alltid min farmor också om sitt bröd :-) Men jag lyckades lista ut det receptet själv. Lycka till med dagen.

    SvaraRadera
  3. Min mamma är lika dan, har tyvärr tagit efter lite... Tänk om bara min man tyckte om...

    SvaraRadera
  4. Så där är min mamma och min bror om de fantastiska pannkakor de gör. Allt ska tas i "lagom" mängd.. Mina blir aldrig lika bra...

    SvaraRadera
  5. Ja det är så skönt att julhelgerna är över.
    Jag har min mammas recept på kroppkakor - och de blir så goda.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg