Sicket....



.... sjujää..............la väder det är !!!
Igår var det nästan full storm när jag gick över gatan till gymmet för att jobba.
Den omsorgsfullt fönade frisyren flög sin kos kan jag säga.. :(
Såg ut som en rugguggla i håret när jag kom in.. :((

Tonåringen dök upp ef skolan då jag bett henne om hjälp.
Vi skulle lägga ihop gardiner o skaka sängkläder.
Det räckte att vi höll i överkastet o mitt täcke så skakade det sig själv om jag säger så......

Å ovädret fortsätter idag så ingen resa till the big city, Kalmar idag heller.
Verkar hålla i sig till imorrn enl väderkartorna..
Klass 1 varning, snökanoner, 1-2 dm snö...
You name it...

Trots ovädret igår så kom några tappra själar till gymmet, både för att skriva in sig o befintliga medlemmar för att träna.
Tänkte mig dit vid 12 för ett pass pulsgång o skrota ben-mage-rygg.
Tänkte kör 4 dagars träning, en ledig dag, 4 dagars träning osv ett tag framöver, det händer ju inget..
Inget jag ser iaf...

Läste i dagens Barran (Barometern, länstidn, som f ö dök upp 8.45 imorse pga (o)vädret..) att vår 2 faldiga Oscarsvinnande ölänning är nominerad till ytterligare en Oscar för mixning av ljudet till "Skyfall".
Han är min fd vikarie i skolan o han var med oss till Rhodos i 9an på skolresa !!
Det ni !!
Jag har varit på Rhodos med en 2 faldig Oscarsvinnare !! :D
Å han e sådär 8-9 år äldre än mig bara...

Per Hallberg är namnet...


En tur till affären får det bli via apostlahästarna i ovädret o sen fortsätta sista städningen.
Sååå ljuvligt skönt att glida ner i sängen igår kväll mellan rena, fräscha lakan.
Badrummet, kök å hallgolv är kvar så får det vara bra sen.

HA EN SKÖN FREDAG !!
Stanna inne.......

Kommentarer

  1. Han är riktigt duktig, Hallberg. Var det för "Black Hawk down" han fick Oscar sist? Minns inte. Men ljudmixningen till Skyfall var skitbra gjord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. The Bourne Ultimate.. typ...
      Matt Damon var med iaf..
      Braveheart var den 1a han fick en Oscar för..

      Radera
  2. Aj då har ni sånt skitväder.
    Här är det förvisso kallt.
    -11 men solsken och ingen blåst.!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket pissväder, hoppas det lugnar ner sig!

    SvaraRadera
  4. Jag är här för att hjälpa dig lösa dina andliga och fysiska problem med hjälp av de förfäder krafter som jag verkligen ärvt från min farfar. Jag kan hjälpa dig att återförenas med ditt ex, återställa dina äktenskapsproblem, bota för HIV {AIDS} och alla typer av sjukdomar, jag kan också hjälpa dig att återfå din förlorade älskare och också kassera följande stavningar som skilsmässa, äktenskapspell, bindande staveform, sluta med fusk, skyddsform, hämnd och dödsstava. Du kan kontakta min e-post idag via: okosunhomeofsolution@gmail.com eller whatsapp +2348159058141

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg