Prostituerade..

... i över 40 år...

Systrarna i Red Light District i Amsterdam...
..hette ett program jag halkade in på sent igår kväll.

Tvillingsystrarna Martine o Louise berättade om sina liv som prostituerade i över 40 år..
Martine höll fortf på för hon klarade sig inte på sin pension.
Louise hade lagt av för 2 år sen.

En mycket tuff, hård, rå skildring varvat med mycket skratt från de bägge damerna.
Hur den ena var 19 år gammal o redan hade 3 barn, jobbade med att sy lampskärmar hemma på¨kvällen när barnen lagt sig men hennes man tyckte inte det räckte.
Han ville hon skulle börja jobba i Red Light district men hon ville inte.
Han bokstavligen slog henne in bakom fönsterrutan..

Hennes syster började strax efteråt.
Ef 9 år skilde hon sig då han tog deras pengar o levde loppan på egen hand, barnen hade tagits omhand.
De startade en egen bordell, de visade huset de höll till i.
En av dåtidens populäraste bordeller..
En av få som inte var bunden till de stora sexbossarnas imperium.

De blev många ggr hotade men vägrade ge vika men till slut så sålde de den o fick bra betalt.
Många ville ha den då den var välskött.

En fascinerande historia på så vis med hur mycket människor kan stå ut med men ändå ha sin mänsklighet, humor o förmåga att gå vidare kvar.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kvällen på gymmet var intensiv till strax ef 19 då började de lugna ner sig.
Tjejen jag skulle jobbat med kunde inte så en annan tjej dök upp men hon kan inte datorn så hon fick visa runt o prata o jag satt vid datorn hela kvällen å försökte svara på frågor så gott jag kunde..
*puh..*

Idag blir det att gräva fram bilen, ska strax dra iväg till Kalmar.
Se om jag hittar ett par träningstights till o lite annat.
Inga större saker men lite plock..

Kl 17 är det dags för MAXpass m pulsgång (50 min...)  o sen ska jag ta ett pass armar-axlar-bröst.
Skönt med vilodag igår, det behövdes.
Man får inte slita ner sig i sin iver att nåt ska "hända" med kroppen.
Jag ska passa på nu om jag får ett jobb senare att bygga upp lite o sen försöka underhålla det när/om jag får ett jobb o inte kan lägga lika mycket tid.

HA EN BRA DAG !!


Kommentarer

  1. Såg FB-bilderna på bilen! Oh, det såg inte kul ut.

    SvaraRadera
  2. Skapligt program. Det missade jag. Ja din bil var ingen lek. Eller snön då. =)

    SvaraRadera
  3. Det programmet missade jag.
    Idag har det snöat hela dan här får se om det går att åka iväg i morron.
    Ska nu kolla din bil på FB.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Såg också programmet - och tittade fascinerad. Väldigt välgjort. Med värme. Men ärlig.

    Hoppas du tar hand om dig i snön!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det programmet hade jag velat se, får kolla om det går på play!

    SvaraRadera
  6. Intressant program! Mindre kul med bilen. Kul att du tränar så mkt, men det är klart att musklerna behöver vila med..

    SvaraRadera
  7. vad tråkigt med bilen.
    Jag såg oxå det där programmet med systrarna / tvillingarna...
    Jag vill ju åka till Holland och titta på tulpaner i vår.
    Då skall jag gå förbi där och ge den gulliga damen en stor bukett blommor.
    Jag tyckte så synd om dom och tycker att dom skulle få en vansinnigt stor sudd pengar i skadestånd. Tänka vad dom har stått ut med. Hua
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg