Ovädret...

... har bedarrat för denna gången...
På s.ö.Öland kom det 18 cm snö igår..
För en norrlänning inte särskilt mycket men vi har PLATT vegetation o det BLÅSER utav jävulen ibland..
I 30 timmar höll det på räknade jag ut..
Nästan löjligt hur mycket snö det kommit.. :((

Vaknade till strålande vackert vinterväder men nu har det mulnat på.
Mer snö väntas nog av de svarta molnen på himlen..
Drog till gymmet strax ef halv 10, körde ett pass pulsgång o ett pass armar-axlar-bröst.

En gryyyyyyym träningsvärk i benen ef gårdagens benböj i smith'en.
Fattar inte hur jag kan få så jävulsk träningsvärk där med 20 kg stång när jag klarar 40 kg i benpressen utan att få det???
Förvisso körde jag rätt tungt på pulsgången innan men iaf.
Så idag var det att pulsa loss den o svettas igen..
Köpte faktiskt en prot.shake idag, åt ju inte frukost innan o det hade tagit för länge innan jag kom hem o fick i mig frukost.

Mat ja....
Kylen ekar tom...
Tog mig aldrig till affären igår i det hemska vädret så jag funderar på att skotta fram bilen annars får jag gå..
Det fick bli att skrapa ihop vad som fanns så det blev en 
Potatiscalzone a la Blondie !!

3-4 potatisar rives o plattas ut i en stekpanna med lite rapsolja i..


Låt steka klart o vänd med hjälp av en tallrik..


Lägg på skinka, champinjoner, tomater, ost el vad man vill ha på ½ delen..


Vik den dubbel o låt stå på svag värme i några minuter tills osten smält..
Kasa över den på en tallrik o servera.


Funkar som lätt middag el lunch, gärna med nån grönsak el frukt till.

HA EN TREVLIG LÖRDAG !!




Kommentarer

  1. Vad gott. Den ska jag prova nångång som lunch. Som omelett ungefär med. Åh vad du tränar. Jag måste måste måste börja. Har börjat tänka på maten lite nu i veckan iaf :). Hade ju tänkt börja träna på ett tjejgym här nära men de har bara öppet när jag jobbar ( förutom en dag) o stängt söndagar ???. Ha en härlig lördag. Vi kom just från affärn men glömde kaffet så vi drar igen :)

    SvaraRadera
  2. Så nu är kaffet införskaffat. Dricker iof bara kaffe på morgon o ev på lunch på jobbet men gott o ha hemma:)

    SvaraRadera
  3. Ojojoj! Vilket väder ni har haft på öa!! Usch. Hoppas att det inte bidde något av de där mörka molnen nu i dag!

    Och hatten av! *ler* Klassresa med en sådan kändis. Det är inte illa!

    Hoppas träningsvärken ger sig! Kram

    SvaraRadera
  4. Hörde på radion att det var ett hiskeligt väder hos dig.
    Har en vän som skulle ge sig ned till Öland man han ändrade sig när han hörde hur det var där.
    Oj så mycket du tränar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ohh, din potatiscalzone låter god, smart idé! Och drivsnö blir som cement, stenhård, så det är inte alls kul!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg